Odtujenost od sveta
Trainspotting (1996) britanskega režiserja Dannyja Boyla, posnet po knjižni predlogi škotskega pisatelja Irwina Welsha, tematizira odvisnost od drog, kriminal in vlogo posameznika v družbi, česar ne prikaže na trpek način. Glavni junak Renton prevprašuje svoj obstoj. Težko se sooča z življenjskimi razmerami. Ne priznava brezumnega potrošništva. Takšno življenje zavrača s tem, da se predaja heroinu.
Boyle ne predstavi Rentonove življenjske, ampak le njegovo soočanje z odvisnostjo. Film je zaradi glasbene podlage, ritma, ki ga vzpostavi montaža, in dinamičnosti dogajanja podoben heroinskemu hitu. Z izpovedno naracijo film prebija četrto steno, s čimer lik približa in ga naredi bolj otipljivega. V odločilnih trenutkih pripovedi se Renton pojavi v velikem planu – soočenje s kamero je podobno soočenju s situacijo.
Rentonu in njegovemu gengu je skupno ekonomsko-socialno stanje, v katerega so ujeti. Vsakodnevno se zatekajo v transcendentna stanja uma, Renton pa je edini, ki dojema brezizhodnost situacije. Zaradi občutka odtujenosti od prijateljev preneha uživati droge in poizkusi z rehabilitacijo. Razpet med zasvojenostjo in »boljšim« življenjem išče odrešitev predvsem zase.