Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Zala Žagar Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Pomladna anekdota

Med petdesetimi in šestdesetimi francoski novi val povzdigne filme določenih avtorjev iz obrti v umetnost. Nastanejo različni filmski klubi, izdajajo revije o filmu – med najbolj znanimi Cahiers du cinéma, prvence pa finančno podpre tudi francoska vlada. Kritiki pri Cahiers, med njimi tudi Éric Rohmer, dan za dnem preživijo v Kinoteki, kjer gledajo in nato v kritikah analizirajo razli...

Žiga Fabjan Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Preporod odnosov

Pomladna zgodba (Conte de printemps, 1990) je prvi od štirih filmov v seriji letnih časov, ki predstavljajo pozno obdobje ustvarjanja Érica Rohmerja, v katerem so si glavni protagonisti Jeanne, Natasha, Eve in Igor skoraj tako različni kot štirje letni časi. Skupno jim je, da so uglajeni, izobraženi in dobro situirani, tu pa se njihove podobnosti končajo. Vsak ima drugačen odnos do sveta o...

Lev Slivnik Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Prijateljstvo za obdobje

Pomladna zgodba (Conte de printemps, 1990) Érica Rohmerja, prvi v ciklu štirih filmov z naslovom Zgodbe štirih letnih časov, je intimen portret prijateljstva, človeške negotovosti in nerodnosti ter zamerljivosti in odpuščanja. Film v življenje glavne junakinje, učiteljice filozofije Jeanne, vpelje s posnetki prometa in pariške arhitekture ter portretoma dveh stanovanj. V stanovanju sv...

Kristian Božak Kavčič Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Ogrlica spora

Jeanne, profesorica filozofije, se na zabavi spoprijatelji z Natašo, mlado pianistko. Pove ji, da je njen fant na potovanju in da – raje kot doma – čas prebije v njegovem stanovanju, čeprav sama ne ve povsem zakaj. Ne ve niti, zakaj je na zabavi – oziroma, kot reče sama, ve in hkrati ne ve, kar kaže na to, da o sebi sproti ne razmišlja kaj dosti. A v dialogih z drugimi osebami izpade kot pravo ...

Isidora Todorić Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Odtujenost od sveta

Trainspotting (1996) britanskega režiserja Dannyja Boyla, posnet po knjižni predlogi škotskega pisatelja Irwina Welsha, tematizira odvisnost od drog, kriminal in vlogo posameznika v družbi, česar ne prikaže na trpek način. Glavni junak Renton prevprašuje svoj obstoj. Težko se sooča z življenjskimi razmerami. Ne priznava brezumnega potrošništva. Takšno življenje zavrača s tem, da se predaja...

Lovro Smrekar Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Med naravo in ljudmi

Skozi animirano legendo o Princesi Mononoke, ki izhaja iz japonske tradicije, Hayao Miyazaki poda univerzalno sporočilo o težavnem sobivanju človeka in narave. Princ Ashitaka mora zapustiti svojo vas, da bi se soočil s prekletstvom, ki presega spore med človekom in bogovi. Na poti srečuje mnogo tipiziranih oseb in bitji japonskih legend, ki se na koncu združijo v vrhuncu spopada med človekom in...

Žiga Fabjan Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Življenje od blizu

Jean Rouch je s prelomnim filmom Jaz, črnec (Moi, un noir, 1959) premikal ustaljene konvencije snemanja dokumentarcev in je s t. i. filmom resnice (cinéma vérité) na novo definiral (pod)žanr dokumentarnega filma. Izhajajoč iz antropološke ideje je želel raziskati Afriko. Odpravil se je na Slonokoščeno obalo, kjer je s kamero devet mesecev sledil vsakdanjemu življenju različnih posamez...

Zala Žagar Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Jaz, črnec – Jaz, mladenič

Zdi se, da o Afriki, ki nam je geografsko sicer relativno blizu, vemo sorazmerno malo. Večino znanja o njej pridobimo v srednji šoli, tam pa se tudi konča, če se ne ravno usmerimo v to področje. Kot drugi in zagotovo tudi precej širši vir informacij o tej celini so naravoslovni dokumentarci, ki pa velikokrat delujejo po že ustaljenih vzorcih. Prikažejo vse, od vegetacije do živalskega kraljestv...

Žiga Fabjan Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Prezrta stran obkrožujočega vsakdanjika

»Ko sem se ozrl na svet okoli, sem spoznal, da ljudje jemljemo grozo in nasilje kot nekaj vsakdanjega. Tudi najbolj občutljive med nami redkokdaj šokira kakšna stvar. Izhajal sem iz tega ter želel ustvariti nekaj, kar bi gledalca obenem šokiralo, hkrati pa bi ga navdalo z nekim optimizmom, da je možnost spremembe na voljo.« Tako je Hal Hartley, ameriški režiser in eden glavnih predstavnikov ame...