Slovenska kinoteka

Nika Franić Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2022/23

Analiza filmov Kino kluba Split

Kratke eksperimentalne filme iz 60., ki jih je v Slovenski kinoteki predstavila Sunčica Fradelić, kuratorka Kino kluba Split, povezuje določena atmosfera. V Monologu o Splitu (1961–62) Ivan Martinac prikaže takratni Split s hitro menjajočimi se kadri. Zajel je veliko vsakodnevnih prizorov mesta, kot so sprehajanje ljudi po ulicah, ležanje na plaži itd. Pogosti bližnji in veliki plani razgrnejo ...

Neja Simončič Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2022/23

Poezija banalnosti minevanja časa

Program Kino kluba Split sestavlja sklop kratkih filmov in predstavlja dela različnih avtorjev, ki so ustvarjali in eksperimentirali na Hrvaškem v obdobju šestdesetih let dvajsetega stoletja. Povezuje jih antropocentrična tematika, ki se odraža v motivih intime, eksistencialnega nelagodja in banalnosti vsakdana v kontrastu z minevanjem časa. V filmu Monolog o Splitu (Ivan Martinac, 1961-62) avt...

Emanuel Krajnc Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2022/23

Picigin

Film je kot medij in izrazno sredstvo edinstveno naklonjen postavljanju in iskanju odgovorov na eksistencialna vprašanja. Medtem ko se druge umetnosti zanašajo na reprezentacijo izkustva v eni obliki (z besedami, toni ipd.), se film poslužuje vseh. Prav dostopnost človeškemu izkustvu mu omogoča, da ga tako učinkovito predstavlja, raziskuje in razčlenjuje. Zato pa so odstopi od te zmožnosti toli...

Ela Mimi Pirnar Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2022/23

Sprehod po Splitu

Ob svetovnem dnevu avdiovizualne dediščine Slovenska kinoteka predstavlja nekaj eksperimentalnih klasik iz Splitskega arhiva. Kuratorka Sunčica Fradelić iz Kino kluba Split je filme že pred ogledom predstavila kot stare zaklade, ki jih novejši projekti nikakor ne morejo preseči. Kuratorka si je do rečenega želela razviti kritično mnenje in začela odkrivati stare Splitske mojstrovine, ki jih je ...

Vukašin Stepančić Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2022/23

Potovanje po Splitu

Monolog o Splitu (1961–62) je kratki dokumentarni eksperimentalni film, portret mesta Splita v šestdesetih letih prejšnjega stoletja. Lovi notranjo strukturo mesta, v katerem je odraščal avtor filma Ivan Martinac. Z ritmično natančnim spreminjanjem lokacij prikaže družbeno socialno enoto Splita. V impresivnem vizualnem kolažu prikazuje tri izbrane mestne lokacije: kopališče, pokopališče in trg....

Eva Lunar Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2022/23

Intima preteklosti

V Kinoteki predvajan program je v sklopu Kino kluba Split izbrala in razporedila Sunčica Fradelić. Klub se že od leta 1952 ukvarja z zbiranjem in hranjenjem avdiovizualnih izdelkov iz bivše Jugoslavije. Program sestavljajo hrvaški filmi Monolog o Splitu (1961–62) Ivana Martinca, Po potopu (Poslije potopa, 1967) Vjekoslava Nakića, Caffe Manon (1967) Ranka Kursarja, Juke Box (...

Oskar Ban Brejc, Zala Žagar Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2018/19

»Če ne ustvarjam, se počutim neodgovornega«

Kevin Jerome Everson je eden najpomembnejših sodobnih režiserjev eksperimentalnega filma. Njegov opus sestavlja več kot 160 kratkih in celovečernih filmov, ukvarja pa se tudi s kiparstvom in fotografijo. Večino filmov posname poleti, ker med letom poučuje film na Univerzi v Virginiji. Zaradi velikanskega opusa, ki vključuje igrane, dokumentarne in eksperimentalne filme, je težko določiti avtors...

Zala Žagar Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Pomladna anekdota

Med petdesetimi in šestdesetimi francoski novi val povzdigne filme določenih avtorjev iz obrti v umetnost. Nastanejo različni filmski klubi, izdajajo revije o filmu – med najbolj znanimi Cahiers du cinéma, prvence pa finančno podpre tudi francoska vlada. Kritiki pri Cahiers, med njimi tudi Éric Rohmer, dan za dnem preživijo v Kinoteki, kjer gledajo in nato v kritikah analizirajo razli...

Žiga Fabjan Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Preporod odnosov

Pomladna zgodba (Conte de printemps, 1990) je prvi od štirih filmov v seriji letnih časov, ki predstavljajo pozno obdobje ustvarjanja Érica Rohmerja, v katerem so si glavni protagonisti Jeanne, Natasha, Eve in Igor skoraj tako različni kot štirje letni časi. Skupno jim je, da so uglajeni, izobraženi in dobro situirani, tu pa se njihove podobnosti končajo. Vsak ima drugačen odnos do sveta o...

Lev Slivnik Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Prijateljstvo za obdobje

Pomladna zgodba (Conte de printemps, 1990) Érica Rohmerja, prvi v ciklu štirih filmov z naslovom Zgodbe štirih letnih časov, je intimen portret prijateljstva, človeške negotovosti in nerodnosti ter zamerljivosti in odpuščanja. Film v življenje glavne junakinje, učiteljice filozofije Jeanne, vpelje s posnetki prometa in pariške arhitekture ter portretoma dveh stanovanj. V stanovanju sv...