filmskokritiški krožek

Nika Franić Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2022/23

Analiza filmov Kino kluba Split

Kratke eksperimentalne filme iz 60., ki jih je v Slovenski kinoteki predstavila Sunčica Fradelić, kuratorka Kino kluba Split, povezuje določena atmosfera. V Monologu o Splitu (1961–62) Ivan Martinac prikaže takratni Split s hitro menjajočimi se kadri. Zajel je veliko vsakodnevnih prizorov mesta, kot so sprehajanje ljudi po ulicah, ležanje na plaži itd. Pogosti bližnji in veliki plani razgrnejo ...

Neja Simončič Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2022/23

Poezija banalnosti minevanja časa

Program Kino kluba Split sestavlja sklop kratkih filmov in predstavlja dela različnih avtorjev, ki so ustvarjali in eksperimentirali na Hrvaškem v obdobju šestdesetih let dvajsetega stoletja. Povezuje jih antropocentrična tematika, ki se odraža v motivih intime, eksistencialnega nelagodja in banalnosti vsakdana v kontrastu z minevanjem časa. V filmu Monolog o Splitu (Ivan Martinac, 1961-62) avt...

Emanuel Krajnc Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2022/23

Picigin

Film je kot medij in izrazno sredstvo edinstveno naklonjen postavljanju in iskanju odgovorov na eksistencialna vprašanja. Medtem ko se druge umetnosti zanašajo na reprezentacijo izkustva v eni obliki (z besedami, toni ipd.), se film poslužuje vseh. Prav dostopnost človeškemu izkustvu mu omogoča, da ga tako učinkovito predstavlja, raziskuje in razčlenjuje. Zato pa so odstopi od te zmožnosti toli...

Ela Mimi Pirnar Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2022/23

Sprehod po Splitu

Ob svetovnem dnevu avdiovizualne dediščine Slovenska kinoteka predstavlja nekaj eksperimentalnih klasik iz Splitskega arhiva. Kuratorka Sunčica Fradelić iz Kino kluba Split je filme že pred ogledom predstavila kot stare zaklade, ki jih novejši projekti nikakor ne morejo preseči. Kuratorka si je do rečenega želela razviti kritično mnenje in začela odkrivati stare Splitske mojstrovine, ki jih je ...

Vukašin Stepančić Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2022/23

Potovanje po Splitu

Monolog o Splitu (1961–62) je kratki dokumentarni eksperimentalni film, portret mesta Splita v šestdesetih letih prejšnjega stoletja. Lovi notranjo strukturo mesta, v katerem je odraščal avtor filma Ivan Martinac. Z ritmično natančnim spreminjanjem lokacij prikaže družbeno socialno enoto Splita. V impresivnem vizualnem kolažu prikazuje tri izbrane mestne lokacije: kopališče, pokopališče in trg....

Eva Lunar Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2022/23

Intima preteklosti

V Kinoteki predvajan program je v sklopu Kino kluba Split izbrala in razporedila Sunčica Fradelić. Klub se že od leta 1952 ukvarja z zbiranjem in hranjenjem avdiovizualnih izdelkov iz bivše Jugoslavije. Program sestavljajo hrvaški filmi Monolog o Splitu (1961–62) Ivana Martinca, Po potopu (Poslije potopa, 1967) Vjekoslava Nakića, Caffe Manon (1967) Ranka Kursarja, Juke Box (...

Ostrenje pogleda spletni filmski krožek

»Nikoli nismo bili v prvem planu ustvarjalci, ampak zgodbe in njihovo sporočilo.«

Martin Draksler je že stari znanec Ostrenja pogleda, čeprav je še zelo mlad. Na naših dejavnostih smo se srečali že zdavnaj. Predlani smo v sklopu filmskokritiške delavnice na Festivalu slovenskega filma njegovemu kratkemu filmu Alzheimer Cafe (2019) podelili posebno omembo v sklopu študijskih filmov. Novembra lani je kot režiser sodeloval pri ustvarjanju filmskega cikla Začelo se je z zaupanje...

Staš Čebular Ostrenje pogleda na Animateki! 2020

Snaga zahodne ekologije

Kratkometražni animirani film Machini (Frank Mukunday in Tétshim, 2019) oriše življenje skupnosti na periferiji globalnega kapitalizma, kjer so lokalni delavci skupaj s svojim ekosistemom brezsramno in brezbrižno izkoriščani. Animacija uporablja materiale, kot so kreda, gramoz, kamenčki in zarjaveli ostanki raznih kovinskih izdelkov, kar priča o preprostosti prikazanega prostora, v katerega pri...

Zala Žagar Ostrenje pogleda na Festivalu poceni filma!

Uničevalne muhe enodnevnice

Statičen prizor prazne beograjske ulice z zaprtimi trgovinami in praznimi izložbami pospremi glas v off-u, ki z obrazložitvijo, da ne gre za objektiven pogled, ampak za stvar mestne in državne politike, od katerih je odvisno umetniško in kulturno življenje, uvede v kratki film Nevidni (Invisible, Lua Ribes Lopez, Elena Chiechio, Stella Hood, 2020). Dokumentarni film, v katerem o svoji poziciji ...

Eva Klasić Ostrenje pogleda na Festivalu poceni filma!

Izgubljeno otroštvo in svetla prihodnost

Kratkometražni dokumentarni film Mesto pobega (Mjesto za bijeg, 2019) je režiserka Lucija Ana Ilijić zastavila kot nekaj minutno nizanje domačih arhivskih posnetkov s spremljevalno pripovedjo lastnega glasu v off-u. Barva in intonacija glasu ter vsebina zgodbe niso usklajene. Film namreč pripoveduje o izrednih uspehih profesionalne drsalke, ki svoje otroško in najstniško življenje posveti ledu,...