filmskokritiški krožek

Ostrenje pogleda spletni filmski krožek

»Nikoli nismo bili v prvem planu ustvarjalci, ampak zgodbe in njihovo sporočilo.«

Martin Draksler je že stari znanec Ostrenja pogleda, čeprav je še zelo mlad. Na naših dejavnostih smo se srečali že zdavnaj. Predlani smo v sklopu filmskokritiške delavnice na Festivalu slovenskega filma njegovemu kratkemu filmu Alzheimer Cafe (2019) podelili posebno omembo v sklopu študijskih filmov. Novembra lani je kot režiser sodeloval pri ustvarjanju filmskega cikla Začelo se je z zaupanje...

Staš Čebular Ostrenje pogleda na Animateki! 2020

Snaga zahodne ekologije

Kratkometražni animirani film Machini (Frank Mukunday in Tétshim, 2019) oriše življenje skupnosti na periferiji globalnega kapitalizma, kjer so lokalni delavci skupaj s svojim ekosistemom brezsramno in brezbrižno izkoriščani. Animacija uporablja materiale, kot so kreda, gramoz, kamenčki in zarjaveli ostanki raznih kovinskih izdelkov, kar priča o preprostosti prikazanega prostora, v katerega pri...

Zala Žagar Ostrenje pogleda na Festivalu poceni filma!

Uničevalne muhe enodnevnice

Statičen prizor prazne beograjske ulice z zaprtimi trgovinami in praznimi izložbami pospremi glas v off-u, ki z obrazložitvijo, da ne gre za objektiven pogled, ampak za stvar mestne in državne politike, od katerih je odvisno umetniško in kulturno življenje, uvede v kratki film Nevidni (Invisible, Lua Ribes Lopez, Elena Chiechio, Stella Hood, 2020). Dokumentarni film, v katerem o svoji poziciji ...

Eva Klasić Ostrenje pogleda na Festivalu poceni filma!

Izgubljeno otroštvo in svetla prihodnost

Kratkometražni dokumentarni film Mesto pobega (Mjesto za bijeg, 2019) je režiserka Lucija Ana Ilijić zastavila kot nekaj minutno nizanje domačih arhivskih posnetkov s spremljevalno pripovedjo lastnega glasu v off-u. Barva in intonacija glasu ter vsebina zgodbe niso usklajene. Film namreč pripoveduje o izrednih uspehih profesionalne drsalke, ki svoje otroško in najstniško življenje posveti ledu,...

Staš Čebular Ostrenje pogleda na Festivalu poceni filma!

»Nekoristna« svoboda uličnega umetnika

Dokumentarni kratkometražni film Oko Neaplja (L'occhio di Napoli, Nicolas Guillaume, 2019) spremlja vsakdan neapeljskega uličnega fotografa, za katerega se zdi, da živi dokaj svobodno. Državna politika v njem zbudi negotovost: v kolikor želi prejemati socialno pomoč, mora opustiti ulično prodajo fotografij in jo zamenjati s »produktivnejšim« poklicem. Film predstavi protagonista kot popolnoma p...

Zala Žagar Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2020

BDSM kot način prebolevanja

Juha je oče samohranilec, ki se ne more soočiti s smrtjo svoje žene, ponoči ga preganjajo sanje o njeni utopitvi, v katerih se še sam, ovit v bujne morske alge, utaplja v sinjemodrem jezeru. Sanje se v filmu Psi ne nosijo hlač (Koirat eivät käytä housuja, 2019) finskega režiserja Jukke-Pekke Valkeapääe pojavljajo kot stalni motiv, ki predstavljajo zadnjo vez z ženo, hkrati pa oviro, krivdo, ki ...

Oskar Ban Brejc, Zala Žagar Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2018/19

»Če ne ustvarjam, se počutim neodgovornega«

Kevin Jerome Everson je eden najpomembnejših sodobnih režiserjev eksperimentalnega filma. Njegov opus sestavlja več kot 160 kratkih in celovečernih filmov, ukvarja pa se tudi s kiparstvom in fotografijo. Večino filmov posname poleti, ker med letom poučuje film na Univerzi v Virginiji. Zaradi velikanskega opusa, ki vključuje igrane, dokumentarne in eksperimentalne filme, je težko določiti avtors...

Zala Žagar Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Pomladna anekdota

Med petdesetimi in šestdesetimi francoski novi val povzdigne filme določenih avtorjev iz obrti v umetnost. Nastanejo različni filmski klubi, izdajajo revije o filmu – med najbolj znanimi Cahiers du cinéma, prvence pa finančno podpre tudi francoska vlada. Kritiki pri Cahiers, med njimi tudi Éric Rohmer, dan za dnem preživijo v Kinoteki, kjer gledajo in nato v kritikah analizirajo razli...

Žiga Fabjan Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Preporod odnosov

Pomladna zgodba (Conte de printemps, 1990) je prvi od štirih filmov v seriji letnih časov, ki predstavljajo pozno obdobje ustvarjanja Érica Rohmerja, v katerem so si glavni protagonisti Jeanne, Natasha, Eve in Igor skoraj tako različni kot štirje letni časi. Skupno jim je, da so uglajeni, izobraženi in dobro situirani, tu pa se njihove podobnosti končajo. Vsak ima drugačen odnos do sveta o...

Lev Slivnik Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Prijateljstvo za obdobje

Pomladna zgodba (Conte de printemps, 1990) Érica Rohmerja, prvi v ciklu štirih filmov z naslovom Zgodbe štirih letnih časov, je intimen portret prijateljstva, človeške negotovosti in nerodnosti ter zamerljivosti in odpuščanja. Film v življenje glavne junakinje, učiteljice filozofije Jeanne, vpelje s posnetki prometa in pariške arhitekture ter portretoma dveh stanovanj. V stanovanju sv...