filmskokritiški krožek

Staš Čebular Ostrenje pogleda na Festivalu poceni filma!

»Nekoristna« svoboda uličnega umetnika

Dokumentarni kratkometražni film Oko Neaplja (L'occhio di Napoli, Nicolas Guillaume, 2019) spremlja vsakdan neapeljskega uličnega fotografa, za katerega se zdi, da živi dokaj svobodno. Državna politika v njem zbudi negotovost: v kolikor želi prejemati socialno pomoč, mora opustiti ulično prodajo fotografij in jo zamenjati s »produktivnejšim« poklicem. Film predstavi protagonista kot popolnoma p...

Zala Žagar Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2020

BDSM kot način prebolevanja

Juha je oče samohranilec, ki se ne more soočiti s smrtjo svoje žene, ponoči ga preganjajo sanje o njeni utopitvi, v katerih se še sam, ovit v bujne morske alge, utaplja v sinjemodrem jezeru. Sanje se v filmu Psi ne nosijo hlač (Koirat eivät käytä housuja, 2019) finskega režiserja Jukke-Pekke Valkeapääe pojavljajo kot stalni motiv, ki predstavljajo zadnjo vez z ženo, hkrati pa oviro, krivdo, ki ...

Oskar Ban Brejc, Zala Žagar Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2018/19

»Če ne ustvarjam, se počutim neodgovornega«

Kevin Jerome Everson je eden najpomembnejših sodobnih režiserjev eksperimentalnega filma. Njegov opus sestavlja več kot 160 kratkih in celovečernih filmov, ukvarja pa se tudi s kiparstvom in fotografijo. Večino filmov posname poleti, ker med letom poučuje film na Univerzi v Virginiji. Zaradi velikanskega opusa, ki vključuje igrane, dokumentarne in eksperimentalne filme, je težko določiti avtors...

Zala Žagar Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Pomladna anekdota

Med petdesetimi in šestdesetimi francoski novi val povzdigne filme določenih avtorjev iz obrti v umetnost. Nastanejo različni filmski klubi, izdajajo revije o filmu – med najbolj znanimi Cahiers du cinéma, prvence pa finančno podpre tudi francoska vlada. Kritiki pri Cahiers, med njimi tudi Éric Rohmer, dan za dnem preživijo v Kinoteki, kjer gledajo in nato v kritikah analizirajo razli...

Žiga Fabjan Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Preporod odnosov

Pomladna zgodba (Conte de printemps, 1990) je prvi od štirih filmov v seriji letnih časov, ki predstavljajo pozno obdobje ustvarjanja Érica Rohmerja, v katerem so si glavni protagonisti Jeanne, Natasha, Eve in Igor skoraj tako različni kot štirje letni časi. Skupno jim je, da so uglajeni, izobraženi in dobro situirani, tu pa se njihove podobnosti končajo. Vsak ima drugačen odnos do sveta o...

Lev Slivnik Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Prijateljstvo za obdobje

Pomladna zgodba (Conte de printemps, 1990) Érica Rohmerja, prvi v ciklu štirih filmov z naslovom Zgodbe štirih letnih časov, je intimen portret prijateljstva, človeške negotovosti in nerodnosti ter zamerljivosti in odpuščanja. Film v življenje glavne junakinje, učiteljice filozofije Jeanne, vpelje s posnetki prometa in pariške arhitekture ter portretoma dveh stanovanj. V stanovanju sv...

Kristian Božak Kavčič Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Ogrlica spora

Jeanne, profesorica filozofije, se na zabavi spoprijatelji z Natašo, mlado pianistko. Pove ji, da je njen fant na potovanju in da – raje kot doma – čas prebije v njegovem stanovanju, čeprav sama ne ve povsem zakaj. Ne ve niti, zakaj je na zabavi – oziroma, kot reče sama, ve in hkrati ne ve, kar kaže na to, da o sebi sproti ne razmišlja kaj dosti. A v dialogih z drugimi osebami izpade kot pravo ...

Isidora Todorić Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Odtujenost od sveta

Trainspotting (1996) britanskega režiserja Dannyja Boyla, posnet po knjižni predlogi škotskega pisatelja Irwina Welsha, tematizira odvisnost od drog, kriminal in vlogo posameznika v družbi, česar ne prikaže na trpek način. Glavni junak Renton prevprašuje svoj obstoj. Težko se sooča z življenjskimi razmerami. Ne priznava brezumnega potrošništva. Takšno življenje zavrača s tem, da se predaja...

Anja Škrlj Ostrenje pogleda na Gimnaziji Bežigrad 2016/17

Tavanje po spominih

Liverpool sredi petdesetih. Družina za božič sedi ob skrbno pripravljeni mizi in se pogovarja. Vse je videti običajno razen dejstva, da sedijo zunaj, na zasneženem vrtu, oblečeni pa so, kot da bi bili notri. Postavijo se kot za fotografiranje, pogledajo v kamero in v en glas voščijo vesel božič. Gre za prizor iz filma Konec dolgega dne (The Long Day Closes, 1992) Terencea Daviesa, ki ...

Lovro Smrekar Ostrenje pogleda na Gimnaziji Bežigrad 2016/17

Otroško prijateljstvo in odrasle težave

Film Najstnika (Little Men, Ira Sachs, 2016) obravnava odnos med dečkoma, ki se spoprijateljita kljub razliki v socialnem statusu. Po dedkovi smrti se Jake s starši preseli v njegovo hišo in prevzame trgovinico, ki jo je dedek prej oddajal Tonyjevi materi. Ker Tonyjeva mama ni poravnavala najemnine, Jakova družina pa potrebuje ta denar, so Tonyja in njegovo mamo prisiljeni vreči ven. ...