filmskokritiški krožek

Tara Prevc Ostrenje pogleda na Gimnaziji Bežigrad 2016/17

Življenje kot akvarij

Simbolizem avtorji navadno uporabijo, da poglobijo sporočilnost ali gledalcu omogočijo povsem lastno razlago zgodbe. S simbolizmom prežet film je tudi Charly (2007) Isild le Besco, kjer se simboli pojavijo, medtem ko glavni junak Nicolas spi. Vsakič, ko Nicolas zaspi, temu sledijo podobe rib oziroma vodnih živali. Ti prizori nakazujejo začetek novega dneva in odražajo Nicolasovo počut...

Anja Škrlj Ostrenje pogleda na Gimnaziji Bežigrad 2016/17

Neposrednost in njeno nasprotje

Isild Le Besco, sicer bolj znana kot igralka, je v ožjih krogih zaslovela kot režiserka. V svojih filmih ustvarja vtis neposrednosti in marsikaj prepusti interpetaciji posameznika, kar lepo odraža Charly (2007). Film govori o Nicholasu, 14-letnem nenavadnem, zdolgočasenem fantu s podeželja, ki mu profesor podari knjigo, v kateri po naključju najde razglednico z otoka BelleÎle. Razgled...

Lovro Smrekar Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Med naravo in ljudmi

Skozi animirano legendo o Princesi Mononoke, ki izhaja iz japonske tradicije, Hayao Miyazaki poda univerzalno sporočilo o težavnem sobivanju človeka in narave. Princ Ashitaka mora zapustiti svojo vas, da bi se soočil s prekletstvom, ki presega spore med človekom in bogovi. Na poti srečuje mnogo tipiziranih oseb in bitji japonskih legend, ki se na koncu združijo v vrhuncu spopada med človekom in...

Lev Slivnik Ostrenje pogleda na Gimnaziji Bežigrad 2016/17

Poletna simbolika

Prvi angleško govoreči film poljskega režiserja Pawla Pawlikowkega Moje poletje ljubezni (My Summer of Love, 2004) je večkrat označen predvsem kot film, ki tematizira ljubezen med dvema ženskama. Kljub temu pa režiser v njem načenja še veliko drugih tematik, kot so (prva) ljubezen, laži, družinski odnosi, družbena razslojenost, pomen denarja, odnos posameznika do religije in pomen rel...

Zala Žagar Ostrenje pogleda na Gimnaziji Bežigrad 2016/17

Trpko poletje ljubezni

Sodeč po naslovu, se zdi, da bo film Moje poletje ljubezni (My summer of love, 2004) prikazoval idilično zgodbo o odraščanju, prvih stikih z ljubeznijo in posledično tudi spolnostjo, vendar temu ni povsem tako. V uvodni sekvenci se srečata glavni junakinji Tamsin (Emily Blunt) in Mona (Natalie Press), ki ju avtor prikaže z bližnjima posnetkoma njunih obrazov. Ta način snemanja se skoz...

Bronja Vencelj Merc Ostrenje pogleda na Gimnaziji Bežigrad 2016/17

Vrtoglavica in iskanje tistega, kar je vrtoglavica odvzela

Hitchcockova Vrtoglavica (Vertigo, 1958) morda na prvi pogled res spominja na kriminalko, toda detektiv v njej ne išče kriminalca, temveč občutek moči. V prvi polovici filma se Scotty (James Stewart) noro zaljubi v Madeleine (Kim Novak). Nasproti jima sicer stoji več ovir (njena identifikacija z mrtvo žensko in seveda to, da je poročena), a zdi se, da to niso resne prepreke – Scotty n...

Anja Škrlj Ostrenje pogleda na Gimnaziji Bežigrad 2016/17

Upravičen vzdevek »mojstra suspenza«

Alfred Hitchcock je filmski cineast, najbolj znan kot začetnik psihološkega trilerja in kot mojster suspenza, kar odražajo njegovi najbolj prepoznavni filmi, kot so Psiho (Psycho, 1960), Dvoriščno okno (Rear Window, 1954) in Vrtoglavica (Vertigo, 1958). Slednji morda velja tudi za najbolj pogosto analiziranega. Absurdna zgodba predstavi Johna, detektiva, ki ima akr...

Žiga Fabjan Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Življenje od blizu

Jean Rouch je s prelomnim filmom Jaz, črnec (Moi, un noir, 1959) premikal ustaljene konvencije snemanja dokumentarcev in je s t. i. filmom resnice (cinéma vérité) na novo definiral (pod)žanr dokumentarnega filma. Izhajajoč iz antropološke ideje je želel raziskati Afriko. Odpravil se je na Slonokoščeno obalo, kjer je s kamero devet mesecev sledil vsakdanjemu življenju različnih posamez...

Zala Žagar Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2016/17

Jaz, črnec – Jaz, mladenič

Zdi se, da o Afriki, ki nam je geografsko sicer relativno blizu, vemo sorazmerno malo. Večino znanja o njej pridobimo v srednji šoli, tam pa se tudi konča, če se ne ravno usmerimo v to področje. Kot drugi in zagotovo tudi precej širši vir informacij o tej celini so naravoslovni dokumentarci, ki pa velikokrat delujejo po že ustaljenih vzorcih. Prikažejo vse, od vegetacije do živalskega kraljestv...

Tara Prevc Ostrenje pogleda na Gimnaziji Bežigrad 2016/17

Vrtoglava napetost

Film Vrtoglavica (Vertigo, 1958) cineasta Alfreda Hitchcocka se sicer odvija v sproščenem ritmu, vendar se suspenz ustvarja z zanimivimi zapleti. Hitchcock, mojster suspenza, napetost gradi še s pomočjo dramatične glasbe in uporabo drugih filmskih elementov. Zgodbo v grobem sestavljata dva dela. V njej nastopata glavna lika John Ferguson – krajše Scottie – in Madeleine Elster/Judy Bar...