Pod površjem
Italijanski filmar in video umetnik Yuri Ancarani v svojem delu raziskuje redko videne situacije. Stilizirano, z dokumentarističnim pristopom išče estetiko v surovosti grobega mehanizma strojev in ljudi. V seriji treh kratkih filmov Železna bolezen (La malattia del ferro, 2010–12) se tako osredotoči na tri visoko specializirane poklice. Po besedah avtorja se naslov nanaša na frazo cabin fever – izraz za klavstrofobično reakcijo, ki nastopi, ko je oseba izolirana ali zaprta v manjšem prostoru za daljše časovno obdobje. Z naslovom nakaže, da je trilogija kritičen prikaz soustvarjanja med človekom in strojem. Na eni strani je jasna nadvlada strojev – ti so prikazani kot mogočni, na že skoraj mističen način, človek pa je razosebljen (poudarjene so roke) in majhen – postavitev kompozicije kadrov. Na drugi strani se poveličevanje postopoma prestavi s stroja na človeka – brez vodenja človeka stroj ne doseže svojih polnih zmožnosti.
Avtorju uspe poustvariti občutek klavstrofobičnosti s samo izbiro okolja, ki ga portretira podmornica. Isti občutek se ustvarja tudi v subtilnem prepletu tišine (dialogov med ljudmi namreč ni; če so, potekajo preko strojev) in ponavljajočih se zvokov, ki jih ustvarjajo stroji. Ustvari tudi teatralno vzdušje, kjer fizično delo poveliča v gledališko koreografijo – tako človek kot stroj sta v svojem gibanju lahkotna in s tem kontrastna surovem dejanju, ki skupno opravljata (lomljenje sten v kamnolomu in trganje človeškega tkiva med operacijo).
V drugi seriji Milanski svetniki (Saints of Milan, 2014–), ki je še v procesu nastajanja, se podobno osredotoči na delovanje elementov mehanizma v svoji organskosti. Prikaže veličastnost nežive stvari, v tem primeru gre za mogočno arhitekturo nogometnega stadiona in vsakega človeka, ki stoji za delovanjem te strukture. Pri tem uporablja podobno kompozicijo in barvne kombinacije kot v prejšnji seriji, nasprotno pa je tu kamera manj statična. Pojavijo se tudi ponavljajoči se zvoki in gibi, le da jih tukaj ustvarjajo ljudje. Delavci, navijači in moštvo delujejo kot uigran mehanizem – stroj.