Svet v času Truffautovega ustvarjanja je bil čas sprememb – tako v politiki, kot tudi v umetnosti. Z nastankom ekspresionizma so ustvarjalci pričeli v umetnost vnašati svoje občutke, svoje refleksije o svetu so želeli sporočiti ljudem na drugačen način. Svobodo so iskali v ustvarjanju, sicer na manj uporniški način, kot jo je iskal Antoine, glavni junak filma 400 udarcev (Les quatre cents coups, 1959). Ta je po svobodi hrepenel. A na koncu, ko jo le najde, ga prestraši. Zamrznitev njegovega pogleda na samem koncu zaznamuje. Antoinov pogled govori, da je svoboda vse drugo, kot to, kar je pričakoval. Zdi pa se, da je odločen kljubovati tudi puščobi svobode.

400 udarcev (Les quatre cents coups, François Truffaut, 1959)

V uvodni špici se izriše Pariz – v ozadju je Eifflov stolp; tako film že na začetku popelje v čudovito podobo Pariza tistega časa. Dela, nastala v obdobju francoskega novega vala, težijo k prikazu čim bolj resnične podobe, v njih se pojavijo resnični ljudje (različni sloji, poklici, osebnosti) in resnične situacije, ki jih močno zaznamujejo. Film raziskuje dinamiko v družini srednjega razreda, ki gre skozi težavno obdobje. Tako se dotakne odnosa med starši in otrokom in pokaže, kako je odraščati v družini z mamo, ki si ji odveč, in z očimom, ki se samo zabava. Mlad človek potrebuje stalnico znotraj družinskega življenja in podporo s strani staršev, ki je Antoine ne dobi dovolj. Mamin odnos do sina se venomer spreminja, kar je verjetno tudi eden izmed razlogov, zakaj Antoine odrašča v upornika.

François Truffaut mladost prikaže brez zadržkov – neposredno. Z vsemi krutimi posledicami odločitev, ki jih mladostniki sprejmemo brez pomisleka. Film navdihuje današnja dela o adolescenci – odskočni deski za življenje. Navihanost in navezanost na otroštvo, po drugi strani pa že neko bolj zrelo razmišljanje o življenju, ustvari avtentično podobo odraščanja.

400 udarcev povzema avtorjevo življenjsko zgodbo – tako kot Antoine je tudi Truffaut našel svoj drugi dom v kinu.