intervju

Jan Babnik KINO! 23/24

Ideje in strategije odpora. Pogovor s Harunom Farockijem

Maja Krajnc KINO! 19/20

Karpopotnik – »popotovanje človeka, ki potuje od vasi do vasi in snema ljudi«. Pogovor z Matjažem Ivanišinom

Sledeč Karpu Godini si se z ekipo podal po Vojvodini in njenih vasicah. Kako vam je uspelo najti ljudi, like, povezane z njegovim filmom? Bi katero srečanje izpostavil, te je kateri lik še posebej prevzel? Na kakšen način so se ljudje spominjali Karpa Godine?

Maja Krajnc KINO! 13/14

Nujnost vidnih in nevidnih podob. Pogovor s Sylvainom

Na povsem samosvoj način tematiziraš problematiko imigrantske politike. Kakšen je bil vzgib za snemanje (takšnih) filmov? Snemaš zelo neposredne filme. Kako bi opisal svoj pristop? Sans papiers obravnavaš kot sebi enake, obravnavaš jih kot subjekte in ne objekte. … a ne gre za estetizacijo ... Zdi se, kakor da se zmeraj nahajaš v samem središču dogajanja … Kako bi opredelil svoj odnos do realno...

Jurij Meden KINO! 13/14

Na Škafarjevem vrtu

Kako bi sam opredelil tisto, kar te je spravilo k snemanju filma Oča (2010)? Figuri očeta in sina sta na začetku skoraj povsem abstraktni, celo vizualno zliti z naravo, ki ju obdaja, in se šele počasi v teku filma oblikujeta v konkretna lika s konkretnimi družinskimi, družbenimi in celo političnimi ozadji. Vseeno ne moremo mimo tega, da figuro očeta med filmom vse bolj družbeno opredeljuješ. Na...

Hanna A. W. Slak KINO! 13/14

Samotnost tekača na dolge proge. Srečanje s Sylvainom Georgeom

Ob gledanju vaših filmov, sistematičnem, kronološkem gledanju, sem imela občutek, da sem priča potovanju. Po eni strani filmi tematizirajo potovanje. Toda čeprav si vaših filmov ni mogoče misliti, ne da bi mislili na problematiko migracije, o čemer pripovedujejo in kar je tudi njihov raison d'être, me je fasciniralo še neko drugo potovanje: potovanje filmarja, ki se približuje »svojemu« filmu. ...

Nil Baskar KINO! 11/12

Pogovor z Andrejem Zdravičem

Kaj se je zgodilo, da si se leta 1973, pri enaindvajsetih, znašel ob Soči s super 8-milimetrsko kamero in posnel svoj prvi film, Ples kamere? Pa pogrešaš to rudimentarnost, danes, ko je mogoče vizualizirati praktično vse? Kako poteka relacija med abstraktno idejo nekega filma in oblikovanjem njegove snovi? Sunhopsoon (1976) je tak film, kjer čakaš in čakaš na neko efemerno svetlobo, ki se podi ...

Miha Peče KINO! 11/12

Franci Slak: Pogovor o amaterskem obdobju

Vaše filme na 8-ilitrskem traku umeščam na konec zlatega obdobja amaterskega filma, na začetek video obdobja. Ali ste sodelovali s studiem Unikal, kjer so snemali 16-milimetrske filme? Prodrli ste s filmom Ples mask (1971). Najprej ste ta film predvajali na Festivalu mladinskega filma. Je bila večina vidnejših avtorjev mlajših let? Kdaj ste se srečali s filmom? Zanimivo je, da izpostavljate in ...

Miha Peče KINO! 11/12

»... da je za svetlobo in gibanjem še nekaj drugega ...«. Pogovor z Vinkom Rozmanom, nekdanjim filmskim amaterjem

Kako danes gledate na tisti čas polne predanosti filmu? Kakšen je bil pravzaprav tisti čas sredi šestdesetih let? Prebral sem scenarij, ki ste ga napisali za ta osem minut dolg film. Pri Proustu ste si izposodili le motiv in ne vsebine. Vaše dojemanje tega motiva je napolnjeno z drugačnimi izkušnjami. Za gledalca pa ste podobno domnevali, da bo isti motiv napolnil s svojimi izkušnjami. Takratne...

Jurij Meden, Bojana Piškur KINO! 11/12

Pogovor z Davorinom Marcem

Lahko za začetek poveš nekaj o samih začetkih svojega filmskega ustvarjanja? Kdo je odgovoren za tvoje prve korake v svet filma, komu se imaš zahvaliti? Tvoja filmografija, ki naj bi vsebovala blizu 150 kratkih enot, je zagotovo ena najobsežnejših, ne samo v domačem kontekstu. Lahko morda poveš kaj več o svojem, očitno zelo specifičnem načinu snemanja filmov? Z drugimi besedami: kako ti je v ta...

Nil Baskar KINO! 11/12

Pogovor z Ano Nušo Dragan

Lahko opišete, kaj vas je privedlo k filmu? Ste pa zato vseeno prišli k Matjažu Klopčiču, kar je bilo gotovo veliko bolje? Kako je potem prišlo do teh prvih poskusov, do filmov Nekaj informacij ter Zato in tako? Naslednji film, H20 je že precej bolj očitno eksperimentalen. Od kod je prišlo to znanje o montaži in različnih izraznih postopkih? Pri naslednjih filmih, ki so že delo Nuše in Sreča Dr...