• Društvo za širjenje filmske kulture KINO!
  • Revija za film in filmsko
  • SLO
    • ENG
  • Revija
    • O reviji
    • Izdaje
    • Recenzirano
    • Naročanje
  • Knjige
  • Ostrenje pogleda
    • Glavna stran
    • Festivalske delavnice
    • Krožek v Kinoteki
    • Krožki na šolah
    • Spletni krožek
    • OP na obisku
    • Slovenski teden filma
    • Ustvarjalne delavnice
    • Ostrenje čutov
    • Besedila z delavnic
  • Priznanje Franceta Brenka
  • Druge dejavnosti
  1. Domov
  2. Izdaje
  3. KINO! 23/24

KINO! 23/24

Kazalo

IN MEMORIAM

Ideje in strategije odpora. Pogovor s Harunom Farockijem, Jan Babnik

NACIONALNE ZGODOVINE FILMA

Domneve o svetovni književnosti, Franco Moretti

Obvoz skozi korejski film, Paul Willemen

Ob izidu Zgodovine slovenskega celovečernega igranega filma I., Bor Pleteršek

Borders, Bureaucracies, Bonkers: An Exchange, Michael Pattison, Neil Young

ZGODOVINSKOST FILMA

Historiografija in historiofotija, Hayden White

SLOVENSKI FILM: BOJ ZA

Upor v spektaklu, spektakel v uporu: primer Boj za, Nenad Jelesijević

Okupacije v dokumentarnih slikah: K Madridu, Boj za, V rdečem, Andrej Šprah

RAZPAD JUGOSLAVIJE NA FILMU II.

Cinema Antikomunisto: ali kako ideologija ne premika ničesar. II. del, Slobodan Karamanić, Ivana Momčilović

PREMISLEK

Mesto in učinki dokumentaristične skopofilije. Problem spektakularizirane rabe kolonialne razlike v Teatru ubijanja, Nina Cvar

Telesnost in oblast v Teatru ubijanja, Tina Poglajen

Komedija ubijanja: iskanje izvorov komičnega v filmu Teater ubijanja, Bojana Bregar

Pogled tišine, Tina Poglajen

(Ne)radikalnost protagonistov, Rok Govednik

BLAZINICE

Osnutek za pesem iz zapuščine, Jure Detela

Dry Humping Against the Grain, Jurij Meden

Film proti spektaklu: Jean-Louis Comolli v Ljubljani, Nil Baskar

Zdaj! Deklaracija, KINO!

Odmevi s 17. edicije Festivala slovenskega filma, Ostrenje pogleda

POVZETKI/ABSTRACTS

17.00 €

Nacionalna kinematografija …

KINO! 23/24 se ob izidu Zgodovine slovenskega celovečernega igranega filma I. Petra Stankovića ponovno ozira k vprašanju zgodovin(e) nacionalnih kinematografij; k vprašanju, ki se dotika kategorije nacionalnega v filmskem zgodovinopisju; k teoriji in vsakdanji rabi; k njenemu razmerju s konceptom nacionalne države ter k implikacijam vsega tega za obdobje postmoderne oziroma ekonomske in kulturne »globalizacije«. Rubrika Slovenski film prinaša zapise o dokumentarnem filmu Boj za (2014), rubrika Premislek pa se posveča dokumentarnemu filmu Teater ubijanja (The Act of Killing, 2012). V Blazinicah so pod naslovom »Odmevi s 17. edicije Festivala slovenskega filma« nahajajo teksti, ki so nastali na filmsko-kritiški delavnici Ostrenje pogleda na 17. Festivalu slovenskega filma. Objavljen je tudi zapis pogovora ob predstavitvi Comollijeve knjige Film proti spektaklu & Tehnika in ideologija, ki jo je izdalo Društvo za širjenje filmske kulture KINO! leta 2013. Comollijev obisk v Slovenski kinoteki so pospremile projekcije njegovih filmov Dokumentarni film – fragmenti zgodovine (Cinéma documentaire, Fragments d’une histoire, 2014) in Mozartov Concerto (Le Concerto de Mozart, 1997) ter filma Ginette Lavigne Snemati, da bi videli (Filmer pour voir, 2013).

Artikel je bil dodan v košarico.

V košarico
Kino!

O nas

Naročanje

Partnerji

Pravni zaznamki

Pogoji poslovanja

Kontakt

Društvo za širjenje filmske kulture KINO!

Vojkova cesta 30, 1000 Ljubljana

040 720 717 (M. K.)

urednistvo@e-kino.si

ostrenje.pogleda@e-kino.si

Povezave na družabna omrežja

Izhajanje revije KINO! finančno podpira Javna agencija za knjigo Republike Slovenije. / Filmsko-vzgojni program Ostrenje pogleda podpirata Slovenski filmski center, Mestna občina Ljubljana in Javni sklad RS za kulturne dejavnosti. / © 2023 Kino!