Mesečni arhivi: april 2019

Zala Žagar Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2019

Pogled ženske in pogled na žensko

Torzo (I corpi presentano trace di violenza carnale, 1973) Sergia Martina v mešanici ekscesnega nasilja in erotike sledi zamaskiranemu morilcu, ki za svoje žrtve izbira prelepa mlada dekleta. Martino velik poudarek nameni prikazu ženskega telesa in pogledu drugega. S telesnostjo se ukvarjajo tudi glavni liki – študentke in študentje ter profesor umetnostne zgodovine. Pomembno vlogo pogleda vsak...

Aljaž Vogrin Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2019

Svojevrsten aktivizem

Rjovenje (Roar, 1981) ameriškega režiserja Noela Marshalla je zanj in za ekipo, ki je vključevala tudi njegovo družino, pomenilo izčrpavajoč projekt, ki je obsegal 11 let in 70 poškodb. Kot ustvarjalci uvodoma z določenim ponosom naznanijo, med snemanjem vsaj ni bila poškodovana nobena žival – v luči njihovih ciljev je to dejstvo precej pomirjujoče. Madelene (Tippi Hedren) se skupaj s troj...

Zala Žagar Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2019

Mali psi velike Manile

Leta 1986 v Manili vzpostavijo antikomunistično paravojaško združbo Kuratong Balaleng, katere naloga je zatiranje in uničenje uporniških komunističnih organizacij, pri čemer jih podpirata vlada – ob porastu komunističnih organizacij se namreč zboji za svoje mesto – in vojska, ki jih oboroži. Skupina na vrhuncu svoje moči šteje več kot 40.000 članov, kmalu pa se prelevi v mafijsko združbo in pre...

Aljaž Vogrin Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2019

Vojna z drugimi sredstvi

O tem, da je vojna hvaležna filmska tematika, priča dejstvo, da so se je lotili številni znameniti režiserji; najprej nam na misel pridejo avtorji sodobnega Hollywooda Francis Ford Coppola v Apokalipsi zdaj (Apocalypse Now, 1979), Oliver Stone v Vodu smrti (Platoon, 1986), Stanley Kubrick v Popolni bojni opremi (Full Metal Jacket, 1987), Terrence Malick v ...

Luka Benedičič Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2019

Hladni piš izgube

Anne (Vanessa Paradis) je režiserka, ki ji člani igralske ekipe začnejo umirati pod rokami v črno zamaskiranega morilca. Čeprav je obdana z množico prestrašenih, daje Anne vtis neprizadetosti – smrt njenih filmskih kolegov jo na pragu osebne stiske pušča hladno. Režiser Yann Gonzalez v novem filmu Nož v srce (Un couteau dans le coeur, 2018) prikaže zamišljen, egocentričen, neuravnotež...

Maja Gregorčič Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2019

Želela sem postati nekdo drug, a nekaj je šlo narobe

»Bile smo tri ženske. Tri prijateljice. S cilji, upanji in sanjami, svojimi karierami. Dve sva imeli partnerja. Imeli smo hiše in v njih veliko ljubezni,« razmišlja glavna junakinja Rain. »/… / Potem pa sem izdelala lasulje …« Kratkometražni film nigerijskega režiserja C. J. Obasija z naslovom Hello, Rain (2018) se žanrsko uvršča med afrofuturistične filme. Posnet je po knjižni predlo...

Špela Gala Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2019

Grozotna tesnoba avtomobila​

Breztežnostni pritisk in zadušljiva svoboda, ki jo čutijo možje, ki opuščajo svoj celotni sistem vrednot v času ene vožnje. Bambusovi psi (Bamboo Dogs, 2018) so hibrid, ki se nahaja nekje na presečišču kriminalke, shrljivke in filma ceste. Filmski ustvarjalec, pesnik, skladatelj in pianist ekscentričnega videza, Khavn De La Cruz, je navdih za zgodbo našel v nedavni filipinski zgodovini. V...

Aljaž Vogrin Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2019

Preseganje žanrskih konvencij

Film Nož v srce (Un couteau dans le coeur, 2018) francoskega režiserja Yanna Gonzaleza že z naslovom nakazuje, da pripada grozljivki, srhljivki ali kakemu drugemu »cenenemu« žanru. Prisotnost pornografije in umorov v kombinaciji s pretiranim, tako rekoč kičastim vizualnim slogom, ki spominja na italijanske grozljivke sedemdesetih let, ta vtis le še ojača. Podobno je z  zgodbo, ki...

Luka Benedičič Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2019

Purgatorij na italijanskem podeželju

Razkrinkani morilec v filmu Tvoja pregreha je zaklenjena soba in le jaz imam ključ (Il tuo vizio è una stanza chiusa e solo io ne ho la chiave, 1972), oblečen v črn plašč in visok črn klobuk, se zdi še najmanj strašljiva in nerazumljena figura v filmu. Blaznost je njegov motiv, izkupiček in usoda. Kljub temu da ne poznamo njegove zgodbe in čeprav se skriva v senci noči, so njegova dej...

Žiga Fabjan Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2019

»Ena izmed nas, ena izmed nas. Gooba-gobble, gooba-gobble.«

Redkokdaj se zgodi, da je režiser, v čigar opusu najdemo film ranga Drakula (Dracula, 1932), zaradi ene bolj ekscentrične kot zares propadle produkcije skorajda »obsojen« na konec svoje kariere. A ravno to se je zgodilo Todu Browningu, avtorju kultne groteskno komične melodrame Spake (Freaks, 1932), ki je po njenem brodolomu posnel le še štiri filme. Vizijo njegovega ži...