V surovem južnokorejskem trilerju Videl sem hudiča (Ang-ma-reul bo-at-da, 2010) spremljamo tajnega agenta Soo-hyuna, ki izgubi nosečo zaročenko pod zamahi serijskega morilca Kyung-chuula. Soo-hyun morilcu svoje nesojene neveste priseže maščevanje, vendar pa se ne zaveda, da bo s prisego izgubil tudi svojo človeškost. Kamera nas v uvodnem delu filma postavi v pozicijo žrtev (v tem primeru ...
Mesečni arhivi: julij 2022
Tretji celovečerni film Oto 2 (2022) neodvisnega radgonskega režiserja Vasje Rovšnika je poštirih letih našel pot na Grossmanov filmski festival. Film kljub morebitni začetniomalovažujoči percepciji gledalca v odnosu do filma bolj ali manj spretno subvertira številnapričakovanja. V nadaljevanju uspešnice Oto (2018) spremljamo naslovnega protagonista, duševno zaostalegaOta, ki se mu je po tragik...
Tretji celovečerni film Oto 2 (2022) neodvisnega radgonskega režiserja Vasje Rovšnika je po štirih letih našel pot na Grossmanov filmski festival. Film kljub morebitni začetni omalovažujoči percepciji gledalca v odnosu do filma bolj ali manj spretno subvertira številna pričakovanja. V nadaljevanju uspešnice Oto spremljamo naslovnega protagonista, duševno zaostalega Ota, ki se mu je po tragikomi...
Približati duševno zaostalega posameznika gledalcem terja izbran režijski pristop. Zahteva poseben občutek, kako vzpostaviti vez med publiko in osrednjim likom, ko slednji krepko odstopa od družbene norme. Četudi je ta norma siva in prežeta s subjektivnostjo, se zdi, da le obstaja univerzalen dogovor, kaj je odmik od nje. Skozi film lahko avtor vez ''prekine'' oziroma podčrta določene elemente ...
Zgornjeradgonski igrani celovečerec Oto 2 (Vasja Rovšnik, 2022) prekrši praktično vsa filmska pravila, vendar končni produkt vseh teh kršitev – kljub temu da včasih resda preizkuša gledalčevo potrpljenje – ni mukotrpno dolgočasje, temveč zabavna in v mnogo pogledih edinstvena filmska izkušnja. Je pravi poligon razpoloženj: nenadzorovano drvi iz komičnega v noirovsko, v feel-good, v skoraj dokum...
Pred dopustniškim delom poletja je kompaktna zasedba Ostrilcev s posebno festivalsko filmskokritiško delavnico zavila v Hrastnik na 2. edicijo tamkajšnjega Festivala delavskega filma – Kamerat. Odpravo so pričeli v petek 1. julija ob 11.55 pri glavni železniški postaji v Ljubljani. Po uri vožnje z vlakom in sprehodom do festivalskih lokacij je mentor natančneje seznanil s potekom delavnice in p...
Slovenski igrani celovečerec Po isti poti se ne vračaj (1965) Jožeta Babiča je na 2. ediciji Festivala delavskega filma v Hrastniku izstopal, saj je kot edini podobo delavstva zajel v socialističnem in ne kapitalističnem okolju. S svojo umeščenostjo v program sicer sodobnih filmov je izkazal svojo brezčasnost. Po isti poti se ne vračaj razgali na videz monoliten delavski razred v času, ko naj b...