Ostrenje pogleda na Animateki! 2019

Oskar Ban Brejc Ostrenje pogleda na Animateki! 2019

Kambodža, francoščina

Ni se treba posebno dobro razgledati po programu Animateke, da opazimo, iz katerih držav prihaja največ filmov. To so razvite srednjeevropske države, pa Velika Britanija, Francija, … Azijskih, afriških in ameriških filmov je precej manj, kar kaže, kako zelo zapostavljena zvrst je še vedno animacija, še posebej na območjih, kjer financiranja za filme ni tako lahko pridobiti. Zato na prvi pogled ...

Enja Grad Ostrenje pogleda na Animateki! 2019

Buñuel, poosebljena kontradikcija

V začetnem prizoru filma Buñuel v labirintu želv (Buñuel en el laberinto de las tortugas, 2018) je protagonist Buñuel prikazan v otroških letih s svojo družino. To je že podlaga za vse sledeče dogodke v filmu, saj predstavi njegove odnose z bližnjimi, ki motivirajo njegovo kasnejše obnašanje, nenadne čustvene obrate, nepredvidljive odločitve. Zdi se, da je bistvo tega prizora njegov odnos z oče...

Zala Žagar, Staš Čebular Ostrenje pogleda na Animateki! 2019

»Lutki dobesedno spraskaš oči. Grozno!«

Nedavni, večkrat nagrajeni film prikaže odnos med hčerko in očetom. Zaznamuje ga nesporazum in izgubljeni objem. Skozi stop animacijo iz papirmašeja Kashcheeva upodobi, kako nas lahko zaznamujejo trenutki iz otroštva. Pomembno vlogo igra uporaba kamere, katere gibanje spominja na dokumentarni film, s čimer še poudarja emocionalno plat filma – film je nabit s čustvi. O procesu nastajanja vsebins...

Staš Čebular Ostrenje pogleda na Animateki! 2019

Po polžje za pospeški kapitalizma

Film Zakaj polži nimajo nog (Warum Schnecken keine Beine haben, 2019) režiserke Aline Höchli nas postavi v mesto, kjer prevladuje hiter in podjeten ritem življenja. V ospredju dogajanja so polži, ki tega ritma ne dohajajo več. Na delovnem mestu so obdani z delovnimi čebelami, ki se na pospešeni ritem bolje prilagajajo. Pri tem dobimo občutek, da jih življenja drugih pretirano ne zanim...

Zala Žagar Ostrenje pogleda na Animateki! 2019

Izgubljeni sateliti

Razvoj tehnologije in socialna omrežja nam navidezno omogočajo, da smo vedno v stiku s svojimi prijatelji. Tudi mladi protagonist filma The Lonely Orbit (2019) ima pri sebi ves čas telefon. Ploskovita 2D animacija, ki vsebuje le tri barve – modro, belo in oranžno, prikaže mladega satelitskega tehnika, ki je kljub svoji sanjski službi nezadovoljen. Pogreša namreč svoje prijatelje, s ka...

Zala Žagar Ostrenje pogleda na Animateki! 2019

Gamerji, hekerji in posebna policijska enota

Omrežje predstavlja vmesni prostor, po katerem potujejo informacije, čeprav si je morda pojav zaradi nesnovnosti težko zamisliti, pa se ga vseeno da dojeti in s tem tudi izrabiti v svojo korist. Tako so recimo med 50. in 70. leti, ko so bili stacionarni telefoni edina možnost komunikacije na daljavo, izumili modre kocke, s katerimi so prelisičili operaterja in se izognili plačevanju dragih klic...

Ana Bizjak Ostrenje pogleda na Animateki! 2019

Podobe vojne

Smrt matere Jugovićev (Smrt majke Jugovićev, 2019 ) je kratki animirani film Mihajla Dragaša, ki sledi materi rodbine Jugovićev, ki jo preganjajo kruti prizori smrti njenega moža in njunih devetih sinov. V filmu se prepletajo podobe smrti in herojskega bojevanja, sestavljajo ga kontrasti tako v barvi (rdeča-črna, modro-črna, črno-bela) kot tudi kontrasti med samimi prizori. Tisti, ki preds...