Ostrenje pogleda na Otoku! 2019

Anja Škrlj Ostrenje pogleda na Otoku! 2019

Idealizirana narava skozi spomin

Film Srečen kot Lazzaro (Lazzaro felice, Alice Rohrwacher, 2018) tematizira nasprotje med naravo in mestnim okoljem. To nasprotje se prvič pojavi na platnu, ko se markiza v svoji vijolični opravi z ogromnim aristokratskim klobukom in kupom živo rdeče prtljage po zelenem podeželju spušča do svojega posestva. Očitno je, da s sinom Tancredijem prihajata iz popolnoma drugega sveta kot nju...

Matija Jan Ostrenje pogleda na Otoku! 2019

Lazzaro, tlačani, volkovi in zelje

Kar neko delo loči od drugega, je način, kako aktualizira specifično strukturo z njenimi značilnimi elementi. Analiza filma Srečen kot Lazzaro (Lazzaro felice, 2018) je tako lahko le analiza konstantnega dopolnjevanja dveh vrst naracije, ki sovpadeta z dvema oblikama temporalnosti v filmu. Po eni strani naracija sledi razvoju likov skozi vpetost v različne produkcijske načine – fevdal...

Mitja Devetak Ostrenje pogleda na Otoku! 2019

Brezupnost hlapčevega položaja

Lazzaro v Bibliji umre dvakrat. Prvič ga Jezus ponovno oživi, a le za to, da ga Farizeji, zavistni nad Jezusovim čudežem, ponovno ubijejo ㅡ tokrat zares. Ni naključje, da glavni lik filma Srečen kot Lazzaro (Lazzaro felice, 2018) režiserke Alice Rohrwacher, tudi imenovan Lazzaro, sledi podobni usodi. V vasici Inviolata (slo. nedotaknjena) markiza De Luna vzpostavi fevdalni sistem, pr...

Filip Korošec Ostrenje pogleda na Otoku! 2019

Srečen kot svetnik

Srečen kot Lazzaro (Lazzaro felice, 2018) režiserke Alice Rohrwacher inavgurira tradicionalno biblijsko tematiko svetništva. Film popisuje življenje v odročni Inviolati in preko pokrajinske scenografije ustvarja specifično pastoralno atmosfero, ki zaradi bede vaščanov učinkuje surovo in nelagodno. Že zelo zgodaj se pojavijo verski podtoni, ki se subtilno kažejo v prizorih, v katerih ena iz...

Aicha Boughazi Ostrenje pogleda na Otoku! 2019

Dobrota malega človeka kot obliž na rano neizogibne družbene neenakosti?

Srečen kot Lazzaro (Lazzaro felice, 2018), film italijanske režiserke Alice Rohrwacher, govori o brezčasnosti oblastnih razmerij in odpira vprašanja o človeški sreči. Prebivalci majhne italijanske podeželske posesti Inviolate živijo za delo, a so ob tem videti srečni. Ko sosedov fant skupaj s svojimi muzikanti zapoje dekletu podoknico, jih njena družina brez oklevanja veselo povabi medse. ...

Andrej Grandovec Ostrenje pogleda na Otoku! 2019

Blišč in beda postsocializma

Zemun, Beograd, republika Srbija. Ko večina ljudi, ki sta ji vsaj približno poznana kontekst in zgodovina razpada federativne Jugoslavije, sliši te besede, jih najprej asociira z organiziranim kriminalom, nacionalizmom, nasiljem, predvsem pa po Zemunskem klanu, kriminalni združbi, ki je bila bazirana v istoimenskem naselju ter v devetdesetih praktično vladala Srbiji. Njen vpliv je bil tako moča...

Mitja Devetak Ostrenje pogleda na Otoku! 2019

Med intimnim in družbenim

Ob praznovanja Jezusovega krsta je za pravoslavno cerkev značilen blagoslov voda. V krajih, ki geografsko to dovoljujejo, je prisotna tudi tradicija iskanja križa, ki ga duhovnik vrže v vodo. Mladi fantje tekmujejo, kdo bo križ prvi dosegel, zmagovalca pa čaka blagoslovljeno in srečno leto. Ravno ta tradicija in njen patriarhalni običaj ustvarita ozadje za zgodbo filma Bog obstaja, ime ji ...

Anja Škrlj Ostrenje pogleda na Otoku! 2019

Portret večplastne Jamajke

Khalik Allah je sodobni ameriški režiser, ki se v svojem delu osredotoča na črnske skupnosti in njihova življenja. S filmom Črna mati (Black Mother, 2018), ki ga je posvetil svoji materi, se režiser pokloni svojim jamajškim koreninam po materini strani. V posnetkih avtor zgodovinska dejstva prepleta s svojim osebnim doživljanjem Jamajke in tako ustvari intimno sliko dežele, ki presega...

Mitja Devetak , Filip Korošec, Anja Škrlj Ostrenje pogleda na Otoku! 2019

Intervju z Aronom Horvathom

Šola (2017) mladega režiserja Arona Horvatha (1991) je klasična haunted house grozljivka s kritičnim pogledom na sodobni šolski sistem. Idejo kratkega filma namerava razviti v prihajajočem celovečernem filmu. Ostrenje pogleda: Vam je bila pri tem filmu bolj pomembna komponenta družbene kritike ali horrorja? Aron Horvath: Menim, da gresta z roko v roki. Ko sem začel z ustvarjanjem...