Gimnazija Bežigrad

Anja Škrlj Ostrenje pogleda na Gimnaziji Bežigrad 2016/17

Tavanje po spominih

Liverpool sredi petdesetih. Družina za božič sedi ob skrbno pripravljeni mizi in se pogovarja. Vse je videti običajno razen dejstva, da sedijo zunaj, na zasneženem vrtu, oblečeni pa so, kot da bi bili notri. Postavijo se kot za fotografiranje, pogledajo v kamero in v en glas voščijo vesel božič. Gre za prizor iz filma Konec dolgega dne (The Long Day Closes, 1992) Terencea Daviesa, ki ...

Lovro Smrekar Ostrenje pogleda na Gimnaziji Bežigrad 2016/17

Otroško prijateljstvo in odrasle težave

Film Najstnika (Little Men, Ira Sachs, 2016) obravnava odnos med dečkoma, ki se spoprijateljita kljub razliki v socialnem statusu. Po dedkovi smrti se Jake s starši preseli v njegovo hišo in prevzame trgovinico, ki jo je dedek prej oddajal Tonyjevi materi. Ker Tonyjeva mama ni poravnavala najemnine, Jakova družina pa potrebuje ta denar, so Tonyja in njegovo mamo prisiljeni vreči ven. ...

Tara Prevc Ostrenje pogleda na Gimnaziji Bežigrad 2016/17

Življenje kot akvarij

Simbolizem avtorji navadno uporabijo, da poglobijo sporočilnost ali gledalcu omogočijo povsem lastno razlago zgodbe. S simbolizmom prežet film je tudi Charly (2007) Isild le Besco, kjer se simboli pojavijo, medtem ko glavni junak Nicolas spi. Vsakič, ko Nicolas zaspi, temu sledijo podobe rib oziroma vodnih živali. Ti prizori nakazujejo začetek novega dneva in odražajo Nicolasovo počut...

Anja Škrlj Ostrenje pogleda na Gimnaziji Bežigrad 2016/17

Neposrednost in njeno nasprotje

Isild Le Besco, sicer bolj znana kot igralka, je v ožjih krogih zaslovela kot režiserka. V svojih filmih ustvarja vtis neposrednosti in marsikaj prepusti interpetaciji posameznika, kar lepo odraža Charly (2007). Film govori o Nicholasu, 14-letnem nenavadnem, zdolgočasenem fantu s podeželja, ki mu profesor podari knjigo, v kateri po naključju najde razglednico z otoka BelleÎle. Razgled...

Lev Slivnik Ostrenje pogleda na Gimnaziji Bežigrad 2016/17

Poletna simbolika

Prvi angleško govoreči film poljskega režiserja Pawla Pawlikowkega Moje poletje ljubezni (My Summer of Love, 2004) je večkrat označen predvsem kot film, ki tematizira ljubezen med dvema ženskama. Kljub temu pa režiser v njem načenja še veliko drugih tematik, kot so (prva) ljubezen, laži, družinski odnosi, družbena razslojenost, pomen denarja, odnos posameznika do religije in pomen rel...

Zala Žagar Ostrenje pogleda na Gimnaziji Bežigrad 2016/17

Trpko poletje ljubezni

Sodeč po naslovu, se zdi, da bo film Moje poletje ljubezni (My summer of love, 2004) prikazoval idilično zgodbo o odraščanju, prvih stikih z ljubeznijo in posledično tudi spolnostjo, vendar temu ni povsem tako. V uvodni sekvenci se srečata glavni junakinji Tamsin (Emily Blunt) in Mona (Natalie Press), ki ju avtor prikaže z bližnjima posnetkoma njunih obrazov. Ta način snemanja se skoz...

Bronja Vencelj Merc Ostrenje pogleda na Gimnaziji Bežigrad 2016/17

Vrtoglavica in iskanje tistega, kar je vrtoglavica odvzela

Hitchcockova Vrtoglavica (Vertigo, 1958) morda na prvi pogled res spominja na kriminalko, toda detektiv v njej ne išče kriminalca, temveč občutek moči. V prvi polovici filma se Scotty (James Stewart) noro zaljubi v Madeleine (Kim Novak). Nasproti jima sicer stoji več ovir (njena identifikacija z mrtvo žensko in seveda to, da je poročena), a zdi se, da to niso resne prepreke – Scotty n...

Anja Škrlj Ostrenje pogleda na Gimnaziji Bežigrad 2016/17

Upravičen vzdevek »mojstra suspenza«

Alfred Hitchcock je filmski cineast, najbolj znan kot začetnik psihološkega trilerja in kot mojster suspenza, kar odražajo njegovi najbolj prepoznavni filmi, kot so Psiho (Psycho, 1960), Dvoriščno okno (Rear Window, 1954) in Vrtoglavica (Vertigo, 1958). Slednji morda velja tudi za najbolj pogosto analiziranega. Absurdna zgodba predstavi Johna, detektiva, ki ima akr...

Tara Prevc Ostrenje pogleda na Gimnaziji Bežigrad 2016/17

Vrtoglava napetost

Film Vrtoglavica (Vertigo, 1958) cineasta Alfreda Hitchcocka se sicer odvija v sproščenem ritmu, vendar se suspenz ustvarja z zanimivimi zapleti. Hitchcock, mojster suspenza, napetost gradi še s pomočjo dramatične glasbe in uporabo drugih filmskih elementov. Zgodbo v grobem sestavljata dva dela. V njej nastopata glavna lika John Ferguson – krajše Scottie – in Madeleine Elster/Judy Bar...

Lev Slivnik Ostrenje pogleda na Gimnaziji Bežigrad 2016/17

Vrtoglavi razkol

Par stoji na obali. Stojita na robu ceste ob drevesu, kjer se večina ljudi ne bi ustavila, ukvarjata se s problemi, ki jih drugi niti oplazijo ne s pogledom. Za njima je morje, nad njima se pne nebo, ozračje nakazuje prihod nevihte. Stojita na meji med morjem in kopnim, med mističnim in materialnim. Dekle se naslanja na drevo, nagibajoče se nad morje, skoraj je že sprhnelo, je na meji med razum...