V sklopu filmskokritiškega festivalskega programa Ostrenje pogleda organiziramo nekajdnevne filmskokritiške delavnice, na katerih v sproščenem vzdušju gledamo filme, o njih poglobljeno razmišljamo in razpravljamo, premlete misli pa oblikujemo v kritiške zapise, ki nastajajo postopoma in ob izčrpnih komentarjih mentorice. V pogovore vključujemo tudi avtorje ter filmske in festivalske delavce in jih nato skušamo ujeti v zapise različnih oblik. Končna besedila sproti objavljamo na tej strani.


Tea Humar Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2014

»Freedom doesn’t exist, if nature is illegal.«

Kratki dokumentarni film Free Božidar (2014) avtorja Klemna Berusa obravnava problematično vprašanje zdravstva in pravne podlage. Gre za problem malega človeka, ki bi ga lahko postavili v skoraj katerikoli evropski prostor, a pričujoča zgodba se odvija v Murski Soboti, večinoma na posestvu Božidarja. Klemen Berus je študent na AGRFT-ju in pod le to produkcijo sedaj ustvarja. V preteklosti je po...

Roman Borković Pejnović Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2014

Preživetje

Negotov položaj delavcev v Sloveniji je bil motiv in vodilna ideja za igrani film Inferno (2014). Dogajanje je aktualno: film predstavi zgodbo o Maretu, ki izgubi službo in se tako kot drugi odpuščeni delavci bori za preživetje sebe in svoje družine. Prikazani sta dve skrajnosti, na eni strani bogat lastnik tovarne in na drugi strani nezaposleni, ki je nekoč delal v tej tovarni. Odnos med njima...

Tonja Senčar Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2014

Pomoč je greh

Kratki dokumentarni film Free Božidar (2014) navdušuje in prepriča s svojo enostavnostjo in samim sporočilom filma. Avtorji so se s kolektivnim pristopom uspeli dotakniti in iskreno naslikati probleme v današnji družbi, ki presoja v nevednosti. Zaradi Božidarjeve žalostne zgodbe film sproži čustven odziv, da bi želeli ukrepati, in sili k razmišljanju. Gre za film, pri katerem majhne stvari spro...

Izidor Čok Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2014

Boles ali iluzija

Zares težko je z animiranim filmom, še posebej s stop-motion tehniko, prikazati čustva. Še težje je vzbuditi čustva pri gledalcu. Špeli Čadež to odlično uspeva s pripovedjo o mladem pisatelju in njegovi sosedi, prostitutki z namišljenim zaročencem. Zgodba je postavljena v temačnem, pustem mestu, polnem smoga. Lutke, s katerimi je bi posnet film, so zelo natančno izdelane in za trenutek dajejo o...

1 65 66 67