Kako gnije lutka? To navidezno neskladje med organskim in neorganskim v mediju lutkovne animacije zanima Barbaro Rupik v njenem Utelešenju (Wcielenie, 2017). V računalniški in risani animaciji prikaz krvi, solz ali gnitja avtorjem ne predstavlja posebnih težav, saj reprezentacija teh z risbo ni drugačna od reprezentacije dugih anorganskih elementov sveta. Zanimivo vprašanje pa predsta...
Ostrenje pogleda na Animateki! 2018
Družba prihodnosti, ki živi v preteklosti in ob tem pozablja živeti sedanjost. Ali: »Vsi smo le še turisti po lastnih spominih,« kot reče nepopolna rezervna kopija Emily. Družba prihodnosti, drugi del: Teža tujih misli (World of Tomorrow Episode Two: The Burden of Other People’s Thoughts, 2017) Dona Hertzfeldta je epsko potovanje vase, vrtoglavi skok v zajčjo luknjo človeške podzavest...
Carlotta trpi za redko nevrološko motnjo, ki se imenuje obrazna slepota. Ko se pogleda v ogledalo, ne prepozna svojega odseva, prav tako ne prepoznava obrazov drugih. Valentin Riedl in Frédéric Schuld v filmu Carlotta’s Face (2018) predstavita, kako je Carlotta doživljala bolezen v otroštvu in na kakšen način je kasneje prav zaradi te bolezni začela umetniško ustvarjati. Carlotta je b...
»Jezik in prizori v filmu so primerni za kaljenje miru.« Takšen je uvod v večkrat nagrajeni madžarski animirani celovečerec Okrožje! (Nyócker!, 2004), ki je nastal pod režijsko taktirko Árona Gauderja. Žal osiromašen prevod prepreči, da bi v celoti zajeli sočen jezik dialogov in pesmi – ujeti pravi ritem in pomen ulične madžarščine in romščine bi od prevajalca zahtevalo veliko večji a...
Vračanje h koreninam, da bi bolje razumel, od kod izhajaš, in spoznavanje okoliščin prednikov, ki so vplivale na tvojo pozicijo v sedanjosti, niso nič novega. Režiserki Zélie Durand-Khalifat in Dal Park z animiranima dokumentarcema obnovita vez s svojimi starimi starši. Če ena to stori dobesedno, ko se iz Nemčije odpravi na obisk k babici v Južno Korejo, druga to naredi posredno, skozi pozablje...
»Ženske, ki opravljajo delo mrtvih v svetu živih,« je korejski rek, ki ga prebivalci Jeju otoka uporabljajo za opis morskih žensk, ki se preživljajo s potapljanjem in nabiranjem morske hrane. V kratkem animiranem dokumentarcu Haenyo, ženske morja (Haenyo, les femmes de la mer, 2018), so predstavljene s sedmimi otoškimi izreki, ki jih je z risano 2D računalniško animacijo prikazal fran...
Celovečerni animirani film Sin bele kobile (Fehérlófia, 1981) avtorja Marcella Jankovicsa temelji na stari madžarski pravljici. V njem lahko prepoznamo podrejenost ženskih likov, značilno za klasične pravljice. Avtor je izbral ornamentalni slog, pri katerem liki niso obrobljeni, da bi lahko nadzoroval, v kakšni meri bodo osebe in predmeti ločeni od ozadja v posameznem prizoru. Razliko...
Jung Hyun Kim, also known as June Kim, is young Korean artist who grew up in the USA where she studied arts at Tufts university. Her main focus was painting but one year before graduation she decided to try animation and has been doing it ever since. She continued her studies at the Estonian Academy of Arts. Her graduation movie Sweet Sweat (2017) shown at the European Young Talents C...
Madžarski režiser Marcell Jankovics je na podlagi ene izmed ljudskih izročil posnel celovečerni animirani film Sin bele kobile (Fehérlófia, 1981). Poleg mističnih elementov, ki jih vsebuje pripovedka, je vključil še aktualizacijo glavnih svetovnih problemov 20. stoletja – od ekoloških problematik do svetovnih vojn. Predvsem pa je z glavnim likom, najmlajšim sinom bele kobile, izpostav...
S prizorom otroške nočne more, ki se odvija na prostranem hrvaškem polju, »kjer ljudje včasih izginjajo,« si avtorica Anja Kofmel postavi vprašanje, zakaj bi se nekdo, ki je odraščal v mirni deželi, podal v srce vojne v Jugoslaviji? Njen bratranec Chris, ki je bil sprva vojni poročevalec, se je med jugoslovansko vojno pridružil skrajni desničarski skupini. Avtorica se odpravi na Hrvaško, po ist...