Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2016

Mak Tepšić Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2016

Netipična ptica

Pravijo, da nagrade naj ne bi bile najpomembnejše, a neizpodbitno dejstvo je, da je Špela Čadež za svoje animacije dobila že več kot 30 priznanih nagrad. Že samo ta podatek lahko ustvari precej dobro mnenje o ustvarjalki, najbolj pa to odražajo njena dela. Nočna ptica (2016) je kratki animirani film, ki se je na 19. FSF-ju odvil kot predfilm razvpitemu Nočnemu življenju (2016) Damjana Kozoleta....

Matevž Zebec Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2016

Črno na črnem

Špela Čadež je po dolgoletnem ustvarjanju v lutkovni animacij k prestopila k risani animaciji. Z risano animacijo se je intenzivno ukvarjala dolgi dve leti – plod tega trdega dela je animirani film Nočna ptica (2016), ki je doživel slovensko premiero na 19. Festivalu slovenskega filma. Na svoji ustvarjalni poti je imela veliko težav, npr. z iskanjem podobe animiranega lika in najprimernejše teh...

Bor Sitar Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2016

Čakajoč na raj

En kader. Statična kamera. 10 minut. Deset tisoč ljudi. To so kratki stavki, ki najbolj opišejo najnovejšo delo izpod taktirke slovenskega režiserja Damjana Kozoleta. Film Meje (2016) je morda eden izvirnejših dokumentarcev, ki so nastali v zadnjem času, saj v svoji preprostosti skriva veliko globlji pomen. Film se začne z in konča z enih najbolj mirnih podob, ki jih je mogoče ujeti na filmsko ...

Jan Krevatin Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2016

Jugoslovanski pametnjakoviči

Nek ide Tito u pičku materinu! To so bile zadnje besede v filmu Houston, imamo problem! (2016) Žige Virca, ki jih je izrekel Ivan Pavić, raketni znanstvenik, ki mu je totalitarni sistem v Jugoslaviji vzel življenje, kakršnega je poznal. Film odlično spremlja vrnitev Ivana v njegovo matično državo (prej Jugoslavija, sedaj Hrvaška), ki mu je zdaj popolnoma nepoznana. A dokumentarec ne govori...

Ana Grzetič Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2016

Ljudje grizejo hujše od psov

Kot lahko že po naslovu sklepamo je deveti celovečerec Damjana Kozoleta Nočno življenje (2016) temačen film. V času, ko je medijski umor skoraj strašnejši od dejanske smrti, je za človeka najhujša nočna mora javno ponižanje. Ko tako neke noči najdejo znanega odvetnika Milana Potokarja (Jernej Šugman), golega in pogriženega od psov sredi ceste, se za njegove bližnje začne prava nočna mora. Film ...

Aljaž Kokole Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2016

Vojna cestnih črt

Kratki animirani film režiserke Špele Čadež Nočna ptica (2016) na komičen način tematizira negativne vplive alkohola. Na cesti sredi temačnega gozda se znajde obnemogel jazbec. Podoben je pijanemu človeku, a to ni. Ta nenavadna metafora daje filmu, kljub temačnemu vzdušju, dobro mero komičnosti. Nenadoma se jazbec v policijskem avtomobilu pogovarja sam s seboj (ali namišljeno osebo, ki sedi na ...

Ostrenje pogleda Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2016

Kol’kor kapljic, tol’ko let. Ostrenje pogleda se pogovarja s Špelo Čadež

Po mednarodno priznanem animiranem filmu Boles (Špela Čadež, 2013), ustvarjenem v tehniki lutkovne animacije, avtorica v sodelovanju z Zarjo Menart in Matejem Lavrenčičem (slednji je izdelal tudi uvodno špico 19. edicije Festivala slovenskega filma) v svojem najnovejšem filmu Nočna ptica (2016) uporabi tehniko kolaža, s katero spretno zariše materialni svet in tudi notranje stanje protagonista....

Aljaž Kokole Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2016

5 – 1 znancev

Daljnovodi v megli, v ozadju visok, piskajoč zvok. S takimi kadri kratki film Seat (a izgovorjen »Sid«, osebe, zaradi katere se dogodki v filmu sploh zgodijo) režiserja Luna Sevnika prehaja med tremi »dejanji«. Film na komičen način prikaže koncept zvestobe in pričakovanja. Čeprav bi težko rekli, da je lahko biti zvest prijatelju, ki je mrtev. Film zaradi črno-bele tehnike deluje resno, a to le...

Jan Krevatin Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2016

Mama, oče, sin, hčer, pes

Družinski film (2015) govori o družini, v kateri nič ne deluje. Avtor Olmo Omerzu ter direktor fotografije Lukáš Milota to disfunkcionalnost predstavita s subtilno, statično, umirjeno fotografijo, ki deluje kot kontrast kaotičnim odnosom. Scenarij filma, ki ga je napisal dramaturg Nebojša Pop-Tasić, je teoretično popolnoma nepravilen – ne sledi osnovni scenaristični paradigmi – a vseeno deluje ...

Kristian Božak Kavčič Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2016

Festivalski utrinki I: Nika Autor, Obzornik 62, 2015

Zakaj političnost? Ali gre za odgovor na aktualno družbeno-politično dogajanje? Kaj pomenijo zamegljene podobe v tvojem filmu? Se boste v prihodnjih delih navezovali na podobno tematiko?