Študentski film Zamejen (2016) Lea Černica je sestavljanka komedije, animiranega, dokumentarnega in igranega. Avtor na primeru svoje narodnostno mešane družine obravnava nezaželenost s strani slovenskega in italijanskega naroda. V očeh Slovencev so obravnavani kot neumni Italijani, ti pa jih imajo za »ščave« in jih nočejo zase. Animirani kolaž, ki je mestoma vstavljen med dokumentarne in igrane...
Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2017
Kako je možno, da je nekoč velika domovina Jugoslavija danes tako preraščena s šumom? Šum Balkana (2016) Borisa Petkoviča ni samo filmska zgodba, vrteča se okoli glasbeno obarvanega šuma, ki nastane ob neusklajenem improvizoričnem igranju več glasbil hkrati. Film obravnava predvsem šum kot nerazločno oglašanje preteklosti, ujetih v sedanjosti. Šum so meje, umetne meje. Nekdaj enotna nacija...
Kratki film Niko (2016) Andreja Košaka prikaže mladega prestopnika, ki se sooča s problemi v družini in popravnem zavodu. Kruto okolje ga sili, naj stisne zobe in potrpi s svojo nasilno družino. Ko ga izpustijo iz zavoda nazaj k družini, Niko udari očeta, zato se zateče nazaj na zavod po pomoč. V zelo kratkem času se naniza mnogo dogodkov. Zdi se, da kratki kadri in odrezan dialog ne omogočita ...
Na okrogli mizi FIPRESCI-ja (Društva slovenskih filmskih kritikov), kjer so sodelovali Tina Poglajen, Ana Šturm, Jasmina Šepetavc, Maja Krajnc, Matic Majcen in Peter Cerovšek, je potekala poglobljena debata o stanju slovenskega filma in filmske kritike. Udeleženci so razglabljali o vprašanjih, kot so, zakaj so slovenski filmi le redko uspešni v svoji lastni državi, zakaj se je tako težko uvelja...
Smo lahko na odru bolj iskreni kot v vsakdanu? Dramska igra, pri kateri obstaja več metod oblikovanja lika, od igralca terja črpanje lastnih izkušenj za upodobitev prepričljive in iskrene vloge. Kaj pa, če je vloga, ki jo ustvariš, tvoj jaz. Ali potem še vedno igraš? Povsem jasen ljubezenski trikotnik, obči družbi znan predvsem zaradi govoric ali tabloidnih člankov, je čisto nasprotje fil...
Hočem torej reči, da je danes več avtorjev, avtoric, ki svoje prve korake naredijo s skromnejšimi sredstvi, hkrati pa so tehnično in obrtno na nivoju, da so lahko njihovi filmi prikazani tudi na nacionalnem festivalu. To je prednost, ki jo danes imamo vsi. Ostrenje pogleda: Ste si na letošnjem Festivalu slovenskega filma ogledali veliko filmov? Miha Hočevar: Da. Trudim se, da bi tu videl čim ve...
Ostrenje pogleda: Kaj je za vas dokumentarni film? Jasna Krajinovič: Dokumentarni film je zame življenjska šola, hkrati pa neskončno iskanje, prerojevanje filmskega jezika. Vsakič znova sem postavljena na začetek. Pred menoj se odvija dogajanje in moram razmišljati o kadru, zvoku … Film je čudovita izkušnja. Kakšna je razlika med dokumentarnim in igranim filmom? Filma ne pojmujem kot nekaj, kar...