Ostrenje pogleda na FeKK-u! 2019

Lev Slivnik Ostrenje pogleda na FeKK-u! 2019

Reklamirane ustaljene družbene norme

Reklama Ona, on in …? HIMO iz leta 1964 za pralni stroj znamke HIMO tematizira poročen par z otroki. Njun zakon je daleč od idealnega, komaj da se pogledata, kaj šele govorita. Žena možu nagaja (na glas mu nastavi budilko), a zanj še vedno skrbi, mu kuha in pospravlja. Njuno ujetost v zakonu reklama predstavi kot ustaljeno obliko tovrstnega odnosa. Običajno je, da za otroka in dom skr...

Dunja Rahovsky Šuligoj Ostrenje pogleda na FeKK-u! 2019

Za vsakega enaka

Kosovo je država izseljevanja zaradi slabega gospodarskega stanja in še ne popolnoma postanega prahu vojne. Veliko mladih prebivalcev se z željo po boljši prihodnosti odpravi v Nemčijo, Švico in v skandinavske države, kjer so se ustvarile diaspore. V domovini so ostali starejši prebivalci in le peščica njihovih potomcev, ki so si našli službo na Kosovu ali pa so se odločili pomagati svojim star...

Maja Gregorčič Ostrenje pogleda na FeKK-u! 2019

Postal sem Čarli v tovarni čokolade za en dan

V črnobelem kratkometražcu legenda jugoslovanskega filma Dušan Makavejev na domiseln način seznani z razmerami v gigantu takratne živilske industrije, zagrebškem Krašu. Spremljamo dečka Ivico, ki obišče tovarno čokolade in slaščic, si radovedno ogleda vsak delček proizvodnje, zvedavemu pogledu pa ne uide niti zbor delavcev podjetja. »Med odmorom po drugi uri drugošolec Ivica vpraša učitelja: Ka...

Martin Agostini Pregelj Ostrenje pogleda na FeKK-u! 2019

Souvenir slovenstva

Ali lahko govorimo o narodni noši brez nasmeška na obrazu in ne da bi zraven zavriskali kot na veselici? Kako nam lahko prodajajo narodno nošo kot enega od značilnejših gradnikov slovenske nacionalne identitete? S takimi in podobnimi vprašanji nas na poučen in hudomušen način sooči avtor Mako Sajko. O narodni noši se ob poskočni glasbi v off-u sproščeno pogovarjata moški in ženska, ki se s...

Maja Gregorčič Ostrenje pogleda na FeKK-u! 2019

Intervju z Bojanom Labovićem, režiserjem in scenaristom kratkega igranega filma Bik

Kratki igrani film Bojana Labovića z naslovom Bik (2019) je najnovejše delo izmed mnogih pretežno dokumentarnih v njegovem ustvarjalnem opusu. Režijo je študiral na praški filmski akademiji FAMU, kjer je leta 1990 diplomiral in se nato vrnil v domače okolje rodnega Maribora. Po njegovem mnenju ta ponuja številne še neodkrite zgodbe, ki čakajo pravega sogovornika oz. poslušalca, interpreta. Maja...

Maja Gregorčič Ostrenje pogleda na FeKK-u! 2019

Prisotni, a ne opaženi

Kratkemu filmu Žabja balada (Balada de um Batráquio, 2016) portugalske režiserke Leonor Teles, katere oče izhaja iz romske družine, daje dokumentarno in avtobiografsko noto nabor arhivskih posnetkov romskih družin. Film ima nenavaden začetek. Prisluhnemo basni, ki nekoliko spominja na pravljico bratov Grimm Žabji kralj. »Nekoč, še pred prihodom ljudi, so bila vsa bitja svobodna in spo...

Marja Kovanda Ostrenje pogleda na FeKK-u! 2019

Hitro počasi

Animirani film 5 minut do morja (Piat minut do moria, Natalia Mirzoyan, 2018) na igriv način vzpostavi vprašanje človeškega odnosa do razumevanja časa. Glavna protagonista v filmu sta deklica in starček, ki se vsak na svoj način igrata in si na ta način skušata olajšati svoj odnos do časa glede na svojo starost in omejitve, s katerimi se soočata v petih minutah, ki ju ločijo od morja....

Zala Žagar Ostrenje pogleda na FeKK-u! 2019

Najdeni spomini

Ob starih črno-belih posnetkih razigrane druščine pripovedovalka spregovori o spominu in podobah, ki bodo nekoč izginili. In podobe za nekaj časa res so izginile – domače filme, ki so jih lastniki pozabili ali zapustili, so shranili v arhivu sardinske kinoteke Cineteca Sarda, dokler jih ni Sara Fgaier digitalizirala in združila v film Leta (Gli anni, 2018). Z združitvijo posameznih fr...

Marja Kovanda Ostrenje pogleda na FeKK-u! 2019

Intervju z Ester Ivakič

Ester Ivakič je 26-letna režiserka in vizualna umetnica iz Šentjurja pri Celju, ki se je s filmsko umetnostjo začela ukvarjati na Visoki šoli za umetnost. Po končani diplomi in svojem prvem diplomskem filmu Srdohrd (2016) je nadaljevala s podiplomskim študijem režije na AGRFT-ju, kjer je posnela magistrski film Assunta (2018). Na svoji ustvarjalni poti je zrežirala nekaj videospo...

Marja Kovanda Ostrenje pogleda na FeKK-u! 2019

Medvedu je vseeno

Film Podpisal sem peticijo (I Signed the Petition, 2018) je kolaž neizostrenih in tresočih se posnetkov različnih delov stanovanja in pohištva, oken, senc okna na zidu, uličnih vtisov in šotorov v puščavi. Že na začetku vzpostavi tesnobnost.  Skozi okno sije sonce, ki bolj kot občutek svežine, začetka ali vrhunca dneva sugerira, da svetloba ni dobrodošla, ker samo razkriva zaprašenost...