asistent Robert Kuret

Zala Žagar Ostrenje pogleda na Animateki! 2018

Stari starši niso modreci

Vračanje h koreninam, da bi bolje razumel, od kod izhajaš, in spoznavanje okoliščin prednikov, ki so vplivale na tvojo pozicijo v sedanjosti, niso nič novega. Režiserki Zélie Durand-Khalifat in Dal Park z animiranima dokumentarcema obnovita vez s svojimi starimi starši. Če ena to stori dobesedno, ko se iz Nemčije odpravi na obisk k babici v Južno Korejo, druga to naredi posredno, skozi pozablje...

Dunja Rahovsky Šuligoj Ostrenje pogleda na Animateki! 2018

Morske deklice otoka Jeju

»Ženske, ki opravljajo delo mrtvih v svetu živih,« je korejski rek, ki ga prebivalci Jeju otoka uporabljajo za opis morskih žensk, ki se preživljajo s potapljanjem in nabiranjem morske hrane. V kratkem animiranem dokumentarcu Haenyo, ženske morja (Haenyo, les femmes de la mer, 2018), so predstavljene s sedmimi otoškimi izreki, ki jih je z risano 2D računalniško animacijo prikazal fran...

Ana Marija Hauko Ostrenje pogleda na Animateki! 2018

Ne rešene, ponovno ujete

Celovečerni animirani film Sin bele kobile (Fehérlófia, 1981) avtorja Marcella Jankovicsa temelji na stari madžarski pravljici. V njem lahko prepoznamo podrejenost ženskih likov, značilno za klasične pravljice. Avtor je izbral ornamentalni slog, pri katerem liki niso obrobljeni, da bi lahko nadzoroval, v kakšni meri bodo osebe in predmeti ločeni od ozadja v posameznem prizoru. Razliko...

Špela Gala Ostrenje pogleda na Animateki! 2018

Interview with Jung Hyun Kim

Jung Hyun Kim, also known as June Kim, is young Korean artist who grew up in the USA where she studied arts at Tufts university. Her main focus was painting but one year before graduation she decided to try animation and has been doing it ever since. She continued her studies at the Estonian Academy of Arts. Her graduation movie Sweet Sweat (2017) shown at the European Young Talents C...

Dunja Rahovsky Šuligoj Ostrenje pogleda na Animateki! 2018

Zakaj premagati drevo življenja

Madžarski režiser Marcell Jankovics je na podlagi ene izmed ljudskih izročil posnel celovečerni animirani film Sin bele kobile (Fehérlófia, 1981). Poleg mističnih elementov, ki jih vsebuje pripovedka, je vključil še aktualizacijo glavnih svetovnih problemov 20. stoletja – od ekoloških problematik do svetovnih vojn. Predvsem pa je z glavnim likom, najmlajšim sinom bele kobile, izpostav...

Lovro Smrekar Ostrenje pogleda na Animateki! 2018

Nevarnost v sivini

S prizorom otroške nočne more, ki se odvija na prostranem hrvaškem polju, »kjer ljudje včasih izginjajo,« si avtorica Anja Kofmel postavi vprašanje, zakaj bi se nekdo, ki je odraščal v mirni deželi, podal v srce vojne v Jugoslaviji? Njen bratranec Chris, ki je bil sprva vojni poročevalec, se je med jugoslovansko vojno pridružil skrajni desničarski skupini. Avtorica se odpravi na Hrvaško, po ist...

Evita Podobnikar Ostrenje pogleda na Animateki! 2018

Đulo se zaljubi, intervju z Leom Černicem

Đula v črno-belem svetu očara ljubezen – Ogromno zeleno oko, ki v filmu ostane nedefinirano. Z odločitvijo, da bo prikazan le delček nečesa večjega, avtor ljubezni ne uokvirja, temveč vključuje raznolike interpretacije. Moški očesa ne pozna in zato po njem še toliko bolj hrepeni. Skozi ples izraža svoje občudovanje nad očesom, to pa se mu v znak odobravanja približuje in veča. V nekem trenutku ...

Zala Žagar Ostrenje pogleda na Animateki! 2018

Pogovor s Kristino Kokalj

Kristina Kokalj je študentka 2. stopnje fotografije na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, ukvarja se z analognim eksperimentalnim filmom. Na letošnji Animateki so njen film Mašina spomina (2018) predvajali v programskem sklopu Mladi talenti Evrope IV.  Zala Žagar: Naslov tvojega filma je Mašina spomina, kje si dobila idejo za naslov? Kaj se je porodilo najprej, naslov ...

Žiga Fabjan Ostrenje pogleda na Animateki! 2018

Širjave

Z vidika poimenovanja je uvrstitev kratkih animiranih filmov Inheritance (2018) in Vrvohodec (2018) v sklop Panorama nadvse posrečena odločitev – začetek obeh namreč uvede total pokrajine, ki obkroža človeka oziroma človeško figuro. Postapokaliptičnost v prvem razloži že naslov: gre za dediščino, ki so jo tamkajšnjim rodovom zapustile predhodne generacije. Podoba starca, ki ...

Oskar Ban Brejc Ostrenje pogleda na Animateki! 2018

Animirani prostor

Na beli površini se izrišeta stilizirani človeški figuri, glavna lika študentskega filma 300 g/m² (2018) Kamile Kučíkove. Ena figura je črna, druga bela, obe enake oblike in postavljeni v popolni simetriji. Površina je dvodimenzionalna in ni podvržena zakonom gravitacije, robovi kadra pa so tudi meje površine, znotraj katere se lahko figuri gibljeta. Mehanično se premikata sprva po sp...