intervju

Eva Robida Blau, Kristian Božak Kavčič, Polona Pečan Ostrenje pogleda na Otoku! 2022

Odsevi

Asiana Jurca Avci je uveljavljena fotografinja mlajše generacije in od nedavnega tudi filmarka. Mnoge teme in motivi, ki jih zasleduje v svojih avtorskih fotografskih serijah – avtobiografskost, samopodoba, medosebni odnosi, preiskovanje medija itd. –, se pojavijo tudi v njenem kratkem esejskem dokumentarcu ne vidim se (2022), v katerem preplete podobe svojih mačk z izpovedmi o spopadanju s tel...

Zala Žagar Ostrenje pogleda na Animateki 2021

Dajmo lazarjem priložnost!

Mathieu Georis v svoji animaciji Kilometri pešačenja (Un kilomètre à pied, 2020) na izviren in humoren način združi hitrost lazarjevega premikanja z mladim tabornikom, ki na izletu zaradi zadržanosti ne more lulati. Film je nastal v okviru študijskega projekta in je narejen v tehniki slikanja na steklo, ki se zaradi svoje zamazane linije slogovno zdi najprimernejša glede na vsebino. Celoten pro...

Ajda Varl, Jakob Vogrinec, Eva Reponj Ostrimo pogled na Grossmannu v sodelovanju s Film Factory! 2021

Od pornofilmov do slasherjev

William Lustig je režiser, ki je najbolj znan po žanrskih klasikah, kot so Manijak (Maniac, 1980), s katerim je tudi zaslovel, Policaj manijak (Maniac Cop, 1988), Vigilant (Vigilante,1983) ... Svojo filmsko kariero je sicer začel kot avtor pornografskih filmov. Od leta 1997 je produciral DVD dokumentarce za Anchor Bay, zdaj pa vodi založbo Blue Underground, ki restavrira redko videne kultne gri...

Ostrenje pogleda Ostrimo pogled na KRAFFT-u! 2021

»Da veš, o čem pisati, in znaš biti dober v tem, moraš preživeti nekaj življenja.«

Luka Marčetič je slovenski igralec, režiser in scenarist, ki deluje predvsem na področju neodvisne filmske in televizijske produkcije. Svojo ustvarjalno pot je začel s komičnimi youtuberskimi vlogi in spletno serijo Dan ljubezni (2009). Največji uspeh je doživel s prebojno humorno serijo V dvoje (2015–2019), ki je nastala pod okriljem POP TV produkcije. Na KRAFFT-u, kjer sodeluje kot del festiv...

Ostrenje pogleda Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2019

Multisvet

Ostrenje pogleda: Zaključujete študij na Akademiji umetnosti v Novi Gorici. Se ukvarjate predvsem z animiranim filmom ali snemate tudi druge zvrsti? Sandra Jovanovska: Trenutno dokončujem magistrski študij, v tem času sem sodelovala tudi pri drugih projektih in hodila na različne delavnice. Animacija me je od nekdaj zanimala, zanimal me je nekakšen multisvet – animacija, igrani film, umetnost, ...

Zala Žagar, Špela Gala Ostrenje pogleda na Animateki! 2018

Interview with Anna Ida Orosz

Anna Ida Orosz is Hungarian film historian focusing primarily on Hungarian animated films. She teaches animation history at Moholy-Nagy University of Art and Design (MOME) in Budapest, and since 2012 she has been working as the animation specialist of the Hungarian Film Archive (MNFA). She is the co-founder and curator of PRIMANIMA World Festival of First Animations Hungary. At this year Animat...

Ostrenje pogleda Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2018

Urša Menart – nikakor luzerka!

Ostrenje pogleda: V kolikšni meri je Ne bom več luzerka (2018) osebnoizpovedni film? Kako je bilo igrati lik Špele, ste navdih črpali tudi iz osebnih izkušenj? Eva Jesenovec (EJ): To je bolj vprašanje za režiserko Uršo Menart. Film v osnovi ni avtobiografski, je pa res, da je deloma črpala iz svojega življenja in življenja svojih prijateljev. Z Uršo sva lik Špele gradili dlje časa in se je prav...

Gaja Lapajne Stanič Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2018

Assunta: bliža se konec

Gaja Lapajne Stanič: Kako si začela ustvarjati filme? Ester Ivakič: Študirala sem v Gorici na Visoki šoli za umetnost. Tam sem posnela diplomski film in ta je bil prvi večji film, v tem sklopu sem naredila še animirano vajo in animirani zaključni film. Ta je moj četrti film, predvajan na slovenskih festivalih. Opazila sem, da je celotna igralska zasedba ženska. Obstaja za to kakšen poseben raz...

Ostrenje pogleda Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2018

Posledice!!!

Ostrenje pogleda: Kako so potekale priprave na snemanje? Igra v filmu je prepričljiva in pogosto se zazdi, da ste veliko improvizirali. Matej Zemljič: Snemali smo lansko leto. Leto prej me je Darko (Štante, režiser) povabil na snemanje kratkega filma, za katerega mi je povedal, da je nekakšna predpriprava na celovečerec – želel me je 'stestirati'. Potem je nabral ekipo petih, šestih ljudi ...

Ostrenje pogleda Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2017

Matjaž Ivanišin razgrne ozadje filmov Playing Men in Vsaka dobra zgodba je ljubezenska zgodba

Navdušen sem bil nad besedo ‘igra’ oz. ‘igrati’, ker se v slovenskem jeziku pojavlja v popolnoma različnih kontekstih – otroci se igrajo, nekdo igra inštrument, oseba igra v gledališču ali filmu … Ko se pojavim v filmu, igram in sem del igre. Moški igrajo vloge moških – nekateri se trudijo biti najmočnejši, drugi najglasnejši. A istočasno so slabiči, cincajo, saj ne vedo, kako naprej. Kot jaz s...