Prvi film avantgardne feministične filmske ustvarjalke Helke Sander Subjektivnost (1966) eksperimentalno secira različne perspektive urbanega Berlina v Zahodni Nemčiji. Kamera v objektiv zajame pester vrvež ulice in tamkajšnjega avtobusnega postajališča ter prevzema subjektiven stil, s katerim se približa različnim pogledom tamkajšnjih ljudi, katerih misli so artikulirane kot glas v offu. Prot...
mentor Žiga Brdnik
Film Če ne zdaj, kdaj …? (2021), ki ga je režiral Jens Rosemann, jasno in humorno predstavi nesmisel odlašanja, s katerim se lahko marsikdo poistoveti. S filmom se režiser/scenarist posmehuje tako ljudem, ki odlašajo, kot tudi pojmu prelaganja na kasneje. Hkrati pa se zdi, kot da je v umetnost prenesel zgodbo, ki je blizu njemu samemu. Jasen je komični pristop, hkrati pa tudi simpatija situacij...
V četrtek 17. avgusta je Peter Žargi v sklopu festivala FeKK moderiral omizje, ki so se ga udeležili mentorji treh filmsko-kritiških delavnic: Muanis Sinanović (Ostrenje pogleda), Vitja Dominkuš Dreu (Do zadnje besede) in Leonardo Goi Moro (The END). V individualnih predavanjih so delili svoje izkušnje prakse in pedagogike kratkega filma nato pa še skupaj debatirali za okroglo mizo. Omizja se j...
Jok, jok, jok. Za nekoga, ki se je povsem odpovedal rabi svojih čustev in obstaja v življenju zgolj kot ohišje za svoje srce, ohišje, ki ga ima v nadvladi izključno logika, je jok nerazpoznaven zven. Hlipanje in dretje na ves glas za tako osebo ne predstavlja nobenega problema – razen če jo samo doma sredi noči zbudi iz sosednje sobe. Ta nadležen pripetljaj v filmu Dojenčkove brce (BabyThump, 2...
V nedeljo smo si lahko v sklopu festivala Kurja polt ogledali film Marcel, školjka v šolnih (Marcel the Shell with Shoes On, Dean Fleischer Camp, 2021). Marcel je antropomorfna školjkica v velikosti škatlice za vžigalice, ki skupaj z babico Connie živi v predmestni hiši nekega mesta. V hišo, ki je na voljo za oddajo preko platforme Airbnb, se vseli snemalec Dean. Tako se začne snemanje dokument...
Luknja (Le Trou, 1960) je francoski film režiserja Jacquesa Beckerja, ki je očaral občinstvo na filmskem festivalu Kurja polt kot popoln zaključek izjemnega tedna. Ob ogledu sem bila popolnoma prevzeta od samega začetka do konca, saj me je film s svojo pripovedjo in realističnim prikazom zaporniškega življenja ves čas držal na robu sedeža. Eden od izstopajočih elementov Le Trou je njegovo mojst...
V filmu Luknja (Le Trou, 1960), priznanega režiserja Jacquesa Beckerja se prepletajo tematike prijateljstva, težnje po svobodi, neomajne vztrajnosti in predvsem zaupanja, od katerega je odvisna končna usoda. Eden izmed elementov, ki povzdigne film na nivo klasik, je prikaz časa in z njim povezan občutek dokumentarnega snemanja. Zgodba se začne s trenutkom, ko v celico z že tesno povezanimi ujet...
Mona Lisa in krvava luna (Mona Lisa and the Blood Moon, 2021) je vizualno privlačen film, ki združuje elemente fantazije, drame in pustolovščine. Film, ki ga režira izkušena filmska ustvarjalka Ana Lily Amirpour, gledalce popelje na vznemirljivo potovanje skozi fantastični svet Mone, skrivnostnega mladega dekleta z izjemnimi močmi. Glavna igralka Jeon Jong Seo je uspešno in prepričljivo v Moni...
Seansa na deževno popoldne (Séance on a wet afternoon, 1964) režiserja Bryana Forbesa je napet triler o zakonskem odnosu, igranju z usodo, verjetju v neverjetno in predvsem o prevari. Protagonistka Myra Savage (Kim Stanely) z izurjeno manipulacijo in vsevedno držo potiska vse ljudi iz svoje okolice v nevarno spletko, a se ne zaveda, da je med procesom vanjo najglobje zapletla ravno sebe. Z želj...
Film Blaka Edwardsa z naslovom Zabava (The Party, 1968) družbeno-kritično opozarja na izkoriščevalsko naravnanost Hollywooda, objektificiranje mladih žensk in zaprt odnos do tujcev, a nanje opomni preko komične drže. Kljub globljim tematikam je v ospredju filma zabava. Vizualna estetika nas popelje v moderno okolje poznih šestdesetih let. Izčiščen dekor služi kot čisto platno za prihajajoč nava...