Animateka

Roman Rus Ostrenje pogleda na Animateki! 2020

Hvalospev melanholiji

Geoffroy de Crécy v animaciji Empty Places (2020) reprezentira delovanje strojev, in sicer strojev, ki se nenehno vrtijo v zanki. Delujejo nemoteno, ne ozirajo se na okolico ali na ljudi. Avtor nemoteno delovanje strojev prikaže s ponavljajočimi dejanji njihovih lastnih gibov. V zankah vrteče se naprave naniza v linearno sekvenco, kjer s serijo ponavljajočih se kadrov različnih naprav v krožnem...

Staš Čebular Ostrenje pogleda na Animateki! 2020

»Nekaterim deklicam nikoli ne uspe priti iz gozda«

Dokumentarni kratkometražni animirani film Deklica s hodnika (Girl in the Hallway, Valerie Barnhart, 2019) je vizualizacija tragične pripovedi Jamieja DeWolfa, ki jo je podal za radijsko oddajo Snap Judgement.1 Govori o sedemletni deklici Xiani Fairchild, ki jo je vsakodnevno srečeval na hodnikih svojega bivšega stanovanjskega bloka v ameriškem mestu Vallejo, vse dokler ni skrivnostno izginila....

Neja Simončič Ostrenje pogleda na Animateki! 2020

Samoizolacija zaradi nevarnosti »mainstreama« v ozračju

Ljubezen, ki jo v animiranem filmu Cloé Van Herzelle (2019) istoimenska likinja goji do filma, je strastna sila, zaradi katere se je prisiljena odpovedati zunanjemu svetu. Le tako lahko sledi svojemu poslanstvu ohranjanja starih filmov, ki postane njena popolna esenca. V podzemlju, katerega izoliranost omogoča konzerviranje filmov, lahko namreč ustvari predrugačen svet, ki jo ščiti pred tistim ...

Eva Korenjak Lalovič Ostrenje pogleda na Animateki! 2020

Senzorična izkušnja kaosa

Eksperimentalni animirani film Genius loci (2020) francoskega režiserja Adriena Mérigeauja zaobjame eno noč v doživljanju sveta mlade samotarke, ki se znajde v kriznem obdobju svojega življenja in prebijajoč se skozi notranji in zunanji kaos poskuša odkriti samo sebe. Risana animacija iz akvarela in črnila spominja na skicirko avtorja, ki vsebuje vse od minimalističnih skic iz samih črt na beli...

Špela Jensterle Ostrenje pogleda na Animateki! 2020

Učinki

Kratki animirani film z naslovom Plantarium (Tomek Ducki, 2020) prevevajo dinamika svetlobe, igra barv, glasbeni učinki in kadriranja. Sedemminutna senzorična izkušnja prikaže zgodbo starejšega moškega, ki živi v jami, kjer skrbi za rastline. Atmosfera je temačna z ločenimi močnimi svetlobnimi snopi, ki iz površja osvetljujejo vijoličaste, rdeče in oranžne odtenke likov in rastlin. Lik moškega ...

Eva Korenjak Lalovič Ostrenje pogleda na Animateki! 2020

Osvoboditev zadušenih krikov

Ničelna toleranca (Zero Impunity, 2018), prvi del trilogije bratov Blies s kolažem animacije in posnetkov raziskovalnih novinarjev ter aktivistov kritično opozarja na problematiko (spregledanosti) sistematičnega spolnega nasilja v oboroženih spopadih. Pet poglavij, ločenih z mednapisi, na eni strani sestavljajo dokumentarni posnetki, projicirani na stavbe in druge dele mestne infrastrukture, ki...

Špela Jensterle Ostrenje pogleda na Animateki! 2020

Obiskovalec v prostoru, obiskovalec v času

Kratki animirani film Dom (Home, 2019) Anite Bruvere prikazuje zgodbo hiše iz Londona v času med osemnajstim in devetnajstim stoletjem. Tam in takrat so si različne priseljene skupnosti ustvarjale dom. Zgodba treh družin iz različnih dežel, ki je prikazana v filmu, je ena zgodba, ki se z novimi priseljenci odvija vedno znova in znova. Vsi liki v filmu so upodobljeni z akrilnim steklom, kar zabr...

Vesna Markič Ostrenje pogleda na Animateki! 2020

Popotovanje po mehkem polsnu

Poljski režiser Mariusz Wilczyński v svojem prvem animiranem celovečernem filmu Ubij to in zapusti to mesto (Zabij to i wyjedź z tego miasta, 2020) raziskuje napol sanjski tok misli z lastnimi zakonitostmi. Wilczyński sam film primerja s temačnim in skrivnostnim gozdom, v katerem se sprva zgubimo, nato pa na deblih najdemo drobne napotke, ki nas usmerijo naprej. Zdi se, da film gledalca pogoltn...

Staš Čebular Ostrenje pogleda na Animateki! 2020

Poetika strojnega

Stroji bistveno zaznamujejo posameznikovo delovanje v svetu. Nahajajo se na vsakem koraku, z njimi nenehno vstopamo v interakcije in prežemajo sodobni vsakdan do te mere, da jih pogosto niti ne opazimo več. Režiser Geoffroy de Crécy v svojem animiranem kratkometražnem filmu Izpraznjeni prostori (Empty Places, 2020) spregledano mašinerijo z odstranitvijo vsakršne človeške prezence postavi v ospr...

Zala Žagar Ostrenje pogleda na Animateki! 2019

Buñuel in njegov film

Španski umetnik Luis Buñuel skupaj s prijateljema umetnikoma Salvadorjem Dalíjem in Federicom Garcío Lorco predstavlja temelj španskega nadrealističnega gibanja. Po svojem prvencu in enem izmed njegovih najbolj znanih filmov, ki sta ga posnela skupaj z Dalíjem, Andaluzijski pes (Un chien Andalou, 1929), sta se umetnika uveljavila v intelektualnih krogih Pariza, ki je takrat veljal za ...