Festival slovenskega filma

Megan Jazić Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2021

Beethovnova slovenska muza

Jurij  Ivanušič v dokumentarcu Skrivnosti iz Beethovnove ulice (2020) išče povezavo skladateljevega življenja s prebivalci področja današnje Slovenije. Potrjena dejstva iz njegovega življenja poskuša povezati z miti o njem, za katere išče podkrepitev pri slovenskih zgodovinarjih in glasbenikih. Dokumentarni film uporabi igrane prizore, ilustracije, glasbo in intervjuje. Poleg raziskovanja ...

Rok Urbanček Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2020

Znotraj tragedije

(Opozorilo: tekst vsebuje nekaj pomembnih kvarnikov – branje svetovano šele po ogledu.) Igra (Hra, 2019, Lun Sevnik) je aktualna tragedija dveh prijateljev. Z vključevanjem pogleda računalniškega zaslona (skozi kamero) zgodbi doda žalostno dimenzijo. A tako kot v besedi sami se tudi v tragediji Luna Sevnika skriva igra. Boris in Hugo sta najboljša prijatelja. Sredi filma eden od njiju v računal...

Vid Mesojedec Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2020

Govoreče glave ali Odpotovanje generacije

Cesta zavetje nemirnih ljudiizginja in skozi stopinje drsiko odhaja in glasna obzorja roditihe roke neštetih ur pijejo svet neznanprav tam na cestimed klasjem hitečih ljudi,ki živijo brezčasne trenutke glasov,ko letijo po stezah stoletnih sledi. Za razliko od skoraj istoimenskega prvenca grajskega trubadurja viteškega slovesa se Odpotovanje (2020) Petre Seliškar, režiserke dokumentarnega filma ...

Eva Korenjak Lalovič Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2020

Stari vaščani v novi dobi

Dokumentarni film Gmajna (2019) je nastal kot praktično magistrsko delo študenta Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Sebastiana Koreniča Tratnika, sicer diplomiranega filozofa in umetnostnega zgodovinarja. Film prikaže cikel portretov starostnikov s slovenskega podeželja, ki se soočajo s spremembami, ki jih v njihovo življenje prinaša moderni svet, tako drugačen od njihove mladosti v n...

Staš Čebular Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2020

Vas na preseku sodobnosti

Zgodovina vasi Gmajna je zgodovina vse intenzivnejšega propadanja, podrejanja mestu in nezmožnosti sledenja pospešeni urbanizaciji in razvoju tehnologije. Ob prehodu iz mesta na podeželje se lahko obiskovalcu zazdi, kot da je uporabil časovni stroj in odpotoval v preteklost. Film z istoimenskim naslovom Gmajna (2019) režiserja Sebastiana Koreniča Tratnika prikaže življenje v vasi skozi intimne ...

Zala Žagar Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2020

Antigona – obče ali posamezno

Mit o Antigoni, ki se kljub kraljevi zapovedi odloči za pokop izdajalskega brata Polinejka, s čimer zavrne človeške, da bi izpolnila božje, zakone, je skozi zgodovino vzbudila mnoge teoretske premisleke in bila podlaga za mnoga dramska dela. Najbolj znana med njimi je Sofoklejeva tragedija, v kateri Antigona smrti navkljub ostaja zmagovalka; ne prepusti se krutemu vladarju Kreonu in  neuklonlji...

Rok Urbanček Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2020

Odpotovanja besed in prijateljev

 »V svoji glasbi poskušam, da ne besedilo ne glasba nista eden drugemu suženj.« Tako portret v filmu redko izraženih misli dopolni Tomaž Pengov. Odpotovanja (Petra Seliškar, 2020), istoimenski naslov glasbenikovega albumskega prvenca, riše zanimiv razhod med »pesnikom s kitaro« in stvaritelji filma: »Jaz sem šel s to ploščo (Odpotovanja, op.a.) gor, on pa dol,« sredi pripovedi v sliki in besedi...

Eva Korenjak Lalovič Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2020

Prišel kot komet

Film Odpotovanje (2020) režiserke Petre Seliškar prikazuje zgodbo Tomaža Pengova, slovenskega umetnika, ki je izdal prvo kantavtorsko in neodvisno ploščo v Jugoslaviji. Življenje glasbenika je preko intervjujev (v obliki govorečih glav) prikazano skozi oči ljudi, ki so ga osebno poznali in so z njim delali, pri čemer pripovedovanje zgodb in opisovanje spominov, ki sestavljajo osrednji del filma...

Luka Mlakar Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2019

Nov film, novo življenje

Film Igor in Rosa (Katja Colja, 2019) govori o ženski in njenem možu, ki se ločujeta in prodajata hišo. Pred tremi leti jima je umrla hči. Glavna oseba v filmu je mati. Film spremlja njeno prebolevanje in soočanje z bolečino in kako to vpliva na njeno okolico, še posebej na moža. Film bi lahko ločili na dva dela. Prvi del filma spremlja žalostna klavirska glasba, kadri so daljši in svetloba tem...

Zala Žagar Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2019

Tudi jeseni rože cvetijo

Statični prizor prikaže starejši par ob večerji. V kuhinji sedi mož in reže salamo, žena pa s krožnikom juhe sedi v sosednji jedilnici. Stena, ki ju ločuje, predstavlja prepreke v odnosu – odtujenost, ki se lahko razvije z leti, se je še poglobila ob smrti njune hčere. V filmu Igor in Rosa (2019) se avtorica Katja Colja posveti paru v zrelih letih, načinu sprejemanja z izgubo in ponovnem najden...