filmskokritiška delavnica

Zala Žagar Ostrenje pogleda na Animateki! 2020

Kubofuturistični zlom malega človeka

Nemiren občutek, ki preveva film Sreča (Schast'e, 2020) ruskega animatorja Andreja Židkova, se vzpostavi že v uvodnem prizoru vrteče gramofonske plošče, iz katere namesto glasbe prihaja pritajeno šumenje. Ritem rožljanja, ki se stopnjuje v vedno glasnejše rezke, odmevajoče zvoke, ustvarjajoče suspenz, prevzame vse elemente filma. Najprej se prenese na njegovo podobo – veliki plan, sestavljen iz...

Zala Žagar Ostrenje pogleda na Animateki! 2020

Nevidni zločin

Posilstvo velja za enega glavnih simptomov vojne, prisotno je skozi vso zgodovino. S tem dejstvom v animirani dokumentarni film Ničelna toleranca (Zero Impunity, Nicolas Blies, Stéphan Hueber-Blies in Denis Lambert, 2018) uvede govor mlade aktivistke, projicirane na pariško stavbo in s katerim deževnem večeru nagovarja mimoidoče. Projekcije drugih aktivistk začetek dopolnijo s podobnimi dejstvi...

Vesna Markič Ostrenje pogleda na Animateki! 2020

Pravljična sinestezija kaosa

Genius Loci (2020) je kratek animiran film francoskega režiserja Adriena Mérigeauja. Ta ga je s kombiniranjem tehnik risbe na papir, 2D računalniške animacije in fotokopij zasnoval kot skicirko, kar mu je omogočilo izredno dinamičnost in ekspresivnost. Risba se tako svobodno preliva iz simbolov in skic v zasičeno barvno podobo. Hkrati režiserju takšna zasnova, kot pravi sam, omogoča, da izrazi ...

Eva Korenjak Lalovič Ostrenje pogleda na Animateki! 2020

Senzorična izkušnja kaosa

Eksperimentalni animirani film Genius loci (2020) francoskega režiserja Adriena Mérigeauja zaobjame eno noč v doživljanju sveta mlade samotarke, ki se znajde v kriznem obdobju svojega življenja in prebijajoč se skozi notranji in zunanji kaos poskuša odkriti samo sebe. Risana animacija iz akvarela in črnila spominja na skicirko avtorja, ki vsebuje vse od minimalističnih skic iz samih črt na beli...

Lev Slivnik Z Ostrenjem pogleda v poletje 2016

Prehod na novo

Jean-Luc Godard se v svojem celovečernem prvencu Do zadnjega diha (À bout de souffle, 1960), za katerega je zgodbo napisal njegov novovalovski kolega François Truffaut, osvobodi vpliva italijanskega neorealizma, ki je zaznamoval francoski povojni film, in preide v nekoliko bolj abstraktno filmsko govorico, še vedno pa se dotika izredno življenjskih tem. Avtor raziskuje razmerje med mo...

Anamaria Varga Okorn Z Ostrenjem pogleda v poletje 2016

Ljubezen ali svoboda?

Jean–Luc Godard je v filmu Do zadnjega diha (A bout de souffle, 1960) poustvaril klišejski filmski motiv – zaljubljenca, ki ne morata drug brez drugega in sta tako zaslepljena v svoji »nori« zaljubljenosti, da, ko sta skupaj, pozabita na cel svet. Do zadnjega diha je film, prežet z ljubeznijo, na ravni filmske govorice pa z eksperimentalnimi tehnikami, ki jih Godard vpeljuje...

Lev Slivnik Z Ostrenjem pogleda v poletje 2016

Starši–otrok; država–posameznik; bogato–revno

Kaj se zgodi z otrokom, ki je prepuščen samemu sebi, je brez nadzora in vzgoje staršev? Jih v osebnostnem razvoju otrok prehiti ali pride do propada njegovih vrednot? Kakšne so institucije in načini, s katerimi skušajo otroke vzgajati in vzgojiti v navzven vzorne starše in odrasle? Kakšno je razmerje med bogatejšim in revnejšim slojem? To prevprašuje François Truffaut v celovečernem prvencu&nbs...

Andraž Žigart Z Ostrenjem pogleda v poletje 2016

Preko 400 udarcev v nove dimenzije filma

Glavni lik v celovečernemu filmu Françoisa Truffauta, avtorja francoskega novega vala, 400 udarcev (Les Quatre Cents Coups, 1959) je otrok oziroma najstnik. Tako kot so predstavniki francoskega novega vala iskali nove možnosti filmskega izraza z drugačno uporabo filmskih elementov (postavitev scene, svobodnejše gibanje kamere), tudi glavni protagonist, 12-letni deček Antoine, išče nov...

Lucija Ostan Vejrup Z Ostrenjem pogleda v poletje 2016

Zmedeno okolje odločnega otroka

V okolje, v katerem skoraj nihče ne premisli stvari globlje, je v filmu Françoisa Truffauta 400 udarcev (Les Quatre cents coups, 1959) postavljen 12-letni fant po imenu Antoine Doinel (igra ga Jean-Pierre Léaud). Niti starši, učitelji ali drugi nosilci avtoritete (policist, sodnik) ne vidijo dlje od lastnega nosu. Ljudje okoli njega ga vidijo kot utež v svojih življenjih, a resnica je, da ...

Anamaria Varga Okorn Z Ostrenjem pogleda v poletje 2016

Živeti divje življenje

Svet v času Truffautovega ustvarjanja je bil čas sprememb – tako v politiki, kot tudi v umetnosti. Z nastankom ekspresionizma so ustvarjalci pričeli v umetnost vnašati svoje občutke, svoje refleksije o svetu so želeli sporočiti ljudem na drugačen način. Svobodo so iskali v ustvarjanju, sicer na manj uporniški način, kot jo je iskal Antoine, glavni junak filma 400 udarcev (Les quatre c...