Kino Otok

Eva Robida Blau Ostrenje pogleda na Otoku! 2022

Kozmično jajce

Dokumentarni film ukrajinskega režiserja Oleksija Radinskega Neskončnost po Florianu (Нескінченність за Флоріаном, 2022) je portret devetdesetletnega umetnika Floriana Jurjeva. Florian je bil vizualni umetnik in glasbenik. Glasbo predstavlja skozi element barv, barve pa skozi glasbene tone. V Neskončnosti ga spremljamo skozi proces poslednjega boja, ob zaključevanju njegove življenjske poti. Do...

Polona Pečan Ostrenje pogleda na Otoku! 2022

Čudoviti nič

Florian Jurjev je bil arhitekt, slikar, glasbenik in še mnogo več. Razumeti ga je mogoče kot genija, čeprav je bilo njegovo dojemanje sveta preveč abstraktno za slehernika. Predvidevati je mogoče, da je bil Jurjev sinestet, njegove kognitivne poti povezujejo zvok in barvo. Barve so zanj obstajaje le ob spremljavi glasbe in obratno, kar je močno zaznamovalo njegovo snovanje projektov. Vsaka slik...

Eva Robida Blau, Kristian Božak Kavčič, Polona Pečan Ostrenje pogleda na Otoku! 2022

Odsevi

Asiana Jurca Avci je uveljavljena fotografinja mlajše generacije in od nedavnega tudi filmarka. Mnoge teme in motivi, ki jih zasleduje v svojih avtorskih fotografskih serijah – avtobiografskost, samopodoba, medosebni odnosi, preiskovanje medija itd. –, se pojavijo tudi v njenem kratkem esejskem dokumentarcu ne vidim se (2022), v katerem preplete podobe svojih mačk z izpovedmi o spopadanju s tel...

Polona Pečan Ostrenje pogleda na Otoku! 2022

Pogled Erzsi Szõnyi

Dekle (Eltávozott nap, 1968) je celovečerni prvenec Márte Mészáros in hkrati prvi film ženske režiserke na Madžarskem. Prikazuje skrivnostno, nedostopno in nepredvidljivo mladenko Szõnyi Erzsi v interakcijah z moškimi. Mészáros izjemno lirično, a hkrati realistično prikaže življenje tovarniške delavke, Erzsi, ki samostojno manevrira skozi vsakodnevne ovire mlade ženske v Budimpešti. Vizualno n...

Eva Robida Blau Ostrenje pogleda na Otoku! 2022

Srečevanja

Dekle (Eltávozott nap, 1968) madžarske režiserke Márte Mészáros je poskus osvoboditve ženske od njene tradicionalne vloge v madžarski kinematografiji in družbi. Protagonistka Erzsi se skozi film srečuje z različnimi moškimi, ki očitno ali manj očitno stopajo v njen prostor. Njihovi vstopi ustvarijo ritmičnost, ponavljajoča dejanja se povežejo v arhetipski motiv »snubitve«. Kot protipol jim je E...

Vesna Markič Ostrenje pogleda na Otoku! 2021

Od podaje do podaje do končne zmage

Režiser celovečernega dokumentarca Čarovnice iz orienta (Les Sorcières de l'Orient, 2021) Julien Faraut se je s 'čarovnicami' srečal po naključju, ko je v njegovo malo knjižnico filmov vstopil francoski trener odbojke. Prinesel mu je posnetek tekme legendarnih odbojkaric, ki je Farauta povsem očaral. Bil je namreč skoraj identičen prizoru tekme v animeju, ki ga je gledal kot otrok. Hitro je ugo...

Neja Simončič Ostrenje pogleda na Otoku! 2021

Portret obale mitološke Galicije

Lois Patiño v svojem filmu Rdeča luna (Lúa vermella, 2020) naslika galicijsko obalo, ki se v polmraku zdi zamrznjena v čas. Portret obalne vasi, ki ji gospoduje vsemogočno morje in kjer so ljudje prepuščeni milosti in nemilosti narave, zariše usodo mnogih mornarjev, ki so v nemirni vodi izgubili življenje. Trupla iz vode povleče potapljač Rubio (Rubio de Camelle), ki ga v lokalnem okolju spoštu...

Vid Mesojedec Ostrenje pogleda na Otoku! 2021

Padre padrone semper certus est

Tradicija in modernost – kako obravnavati relacijo teh konceptov na ravni filmskega jezika? Avtor Salvatore Mereu v svojem novem celovečercu Assandira (2020) poskuša odgovoriti prav na to vprašanje. Kar nastane, je pripoved o ostarelem pastirju Constantinu, ki se skupaj s sinom in bodočo snaho zaplete v projekt obnove razpadajočega posestva Assandira. Priča smo ljubezenskemu trikotniku s posled...

Nika Senica Ostrenje pogleda na Otoku! 2021

Tradicionalnost ali modernost, to je zdaj vprašanje

Ostarel sardinski pastir Constantin kot vsako poletje na svojem domu pričaka obisk svojega sina in nemške snahe. Par se tokrat odloči ostati dlje kot le nekaj dni; namen imata prenoviti Constantinovo zapuščeno poslopje in ga urediti v turistično kmetijo, Assandiro, po kateri nosi naslov film Salvatora Mereuja (2020). Po tragediji, ki doleti njegovo družino, Constantin detektivu pripoveduje svoj...

Neja Simončič Ostrenje pogleda na Otoku! 2021

Femme fatale kmečkega turizma

Ruralna Sardinija, domovanje starca Constantina (Gavino Ledda) v filmu Assandira (Salvatore Mereu, 2020) trči z urbanim okoljem, ko iz Berlina pripotuje njegov sin Mario (Marco Zucca) s svojim dekletom Greto (Anna Konig). Pripoved se razvije kot popotovanje skozi Constantinove spomine. S premišljeno uporabo bližnjih planov se vzpostavi intimna pripoved v obliki klasične detektivke, pomemben akt...