Mentor Robert Kuret

Jakob Vogrinec Ostrenje pogleda na Grossmannu 2022

Obžalovanje in morilec

Film Videl sem hudiča (Ang-ma-reul bo-at-da, 2021) se osredotoči na nasilje med kriminalistom Kimom in serijskim morilcem Jangom. Vlogi med njima se izmenjujeta in tako si lika postajata podobna. Ko mlado dekle obtiči v snegu, pokliče svojega fanta kriminalista. A še preden bi ta prišel, se pojavi neznanec, ki jo brutalno ubije. Film se na začetku predvsem osredotoči na osebno doživljanje umora...

Jure Štern Ostrenje pogleda na Grossmannu 2022

Pogled na vse in na nič

Gonilo pripovedi filma Videl sem hudiča (I Saw the Devil, 2010) je umor detektivove žene. Slednji je prikazan skozi okrutne udarce s kladivom, hitre montažne reze in dvigom kamere, ko žrtev poskuša zbežati iz vozila. Slednji deluje kot absurden beg v zrak. Sprva v skrajnem gornjem rakurzu vidimo zasneženo streho vozila, nato nam premik kamere postopoma odkrije krvave sledi in morilca, ki vleče ...

Alen Golež Ostrenje pogleda na Grossmannu 2022

Nečloveško v človeškem

Tajvanska zombijada/telesna grozljivka Žalost (Ku bei, 2021, Rob Jabbaz) izstopa predvsem po svoji rekonceptualizaciji živega mrtveca. Radikalna mutacija prej povsem nedolžnega virusa, ki se širi po Tajvanu, svojih gostiteljev namreč ne spremeni v klasične, telesno in možgansko mrtve, a vseeno premikajoče se pošasti, niti jih ne razčloveči z živalskim rjovenjem ali manjkajočimi udi. Ravno naspr...

Sara Badreddine Ostrenje pogleda na Grossmannu 2022

Razčlovečenje

V surovem južnokorejskem trilerju Videl sem hudiča (Ang-ma-reul bo-at-da, 2010) spremljamo tajnega agenta Soo-hyuna, ki izgubi nosečo zaročenko pod zamahi serijskega morilca Kyung-chuula. Soo-hyun morilcu svoje nesojene neveste priseže maščevanje, vendar pa se ne zaveda, da bo s prisego izgubil tudi svojo človeškost.  Kamera nas v uvodnem delu filma postavi v pozicijo žrtev (v tem primeru ...

Sara Badreddine Ostrenje pogleda na Grossmannu 2022

Otova subverzija

Tretji celovečerni film Oto 2 (2022) neodvisnega radgonskega režiserja Vasje Rovšnika je poštirih letih našel pot na Grossmanov filmski festival. Film kljub morebitni začetniomalovažujoči percepciji gledalca v odnosu do filma bolj ali manj spretno subvertira številnapričakovanja. V nadaljevanju uspešnice Oto (2018) spremljamo naslovnega protagonista, duševno zaostalegaOta, ki se mu je po tragik...

Jure Štern Ostrenje pogleda na Grossmannu 2022

Med likom, liki in publiko ali skrajni izkoristek amaterizma

Približati duševno zaostalega posameznika gledalcem terja izbran režijski pristop. Zahteva poseben občutek, kako vzpostaviti vez med publiko in osrednjim likom, ko slednji krepko odstopa od družbene norme. Četudi je ta norma siva in prežeta s subjektivnostjo, se zdi, da le obstaja univerzalen dogovor, kaj je odmik od nje. Skozi film lahko avtor vez ''prekine'' oziroma podčrta določene elemente ...

Alen Golež Ostrenje pogleda na Grossmannu 2022

Drobec grozljivosti

Zgornjeradgonski igrani celovečerec Oto 2 (Vasja Rovšnik, 2022) prekrši praktično vsa filmska pravila, vendar končni produkt vseh teh kršitev – kljub temu da včasih resda preizkuša gledalčevo potrpljenje – ni mukotrpno dolgočasje, temveč zabavna in v mnogo pogledih edinstvena filmska izkušnja. Je pravi poligon razpoloženj: nenadzorovano drvi iz komičnega v noirovsko, v feel-good, v skoraj dokum...

Zala Žagar Ostrenje pogleda na Animateki 2021

Nevarna igra

Drugi sklop dela programa Njena zgodovina, podnaslovljen »Moram (po)ustvariti«, je prikazal filme, ki na svojevrsten način z obratom perspektive na novo interpretirajo »konvencionalne naracije, ki utrjujejo patriarhalni svetovni red«. Kuratorja sta tako v program recimo vključila kolažno črno-belo animacijo Carmen (1933) Lotte Reiniger, ki parodira istoimensko opero Georgesa Bizeta, ali pa lutk...

Lenart Sušnik Ostrenje pogleda na Animateki 2021

Mravlje grejo na trip

Ant Hill (2020) v režiji Mareka Náprsteka je študentska produkcija univerza FAMU, ki predstavlja barvno intenziven dvodimenzionalno animiran mikrokozmos mravljišča. Specifično in še posebej življenje ene mravlje, ki je nekoliko drugačna od ostalih. Njeno drugačnost, kot drugačnost vsakega zafrustriranega najstnika, na vizualni ravni takoj vzpostavi njena črna obleka, odpor do resnega dela in ve...

Zala Žagar Ostrenje pogleda na Animateki 2021

Modrina in jagodni bomboni

Letošnja Animateka namesto programa animiranih filmov z določene države v fokusu ponuja feministično obarvan program Njena zgodba, ki sta ga oblikovala soustanovitelja festivala poljsko-slovenskega animiranega filma StopTrik Olga Bobrowska in Michał Bobrowski. Program ponuja štiri sklope, ki so osrediščeni okoli določene tematike, pomemben pa je tudi slog filma. Prvi sklop »Moram spregovoriti« ...