FeKK

Eva Palčič Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

Znamenja časa

V kratkometražnem eksperimentalnem filmu Predpreteklik (Past Perfect, 2019) portugalskega režiserja Jorga Jácoma se vrnemo v različna zgodovinska obdobja. »Je bilo bolje prej? Bolje je bilo prej, ni tako,« je vprašanje, s katerim nas sooči poetična pripoved. Kamera z učinkom lomljene svetlobe počasi potuje med neprepoznavnimi podobami. Na trenutke podobe postanejo jasne in otipljive. Kaseta pla...

Zala Žagar Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

V iskanju izgubljenega psa in prve ljubezni

Veliki plan trinajstletnega dekleta, ki si s spuščenimi lasmi zakriva pogled na svojo levo, prikazuje zmes naveličanosti, jeze in obupa. V off-u se sliši jok otroka, za katerega se ne zmeni. Hlipanje in vreščanje preglasi energična jugoslovanska uspešnica Nece Falk iz njenih slušalk. Besedilo se stopnjuje v krik »Banane!«. Dekletova žalost se preveša v jezo. Film o odraščanju Armadila (2020) Go...

Eva Palčič, Maja Gregorčič, Neja Simončič Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

Na krovu sive ekonomije

Neja Tomšič, Primorka, ki že dlje časa živi in ustvarja v Ljubljani, je intermedijska umetnica, katere praksa združuje poezijo, fotografijo, performans in risbo. Na letošnji izvedbi ljubljanskega Festivala kratkega filma FeKK se je predstavila z dokumentarno-eksperimentalnim filmom z naslovom Delavci zapuščajo tovarno (2021). V pogovoru kmalu po ljubljanski projekciji nam je med drugim zaupala,...

Eva Palčič, Maja Gregorčič, Neja Simončič Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

Za štirimi stenami

Nekdanji Ostrilec Lenart Sušnik se je na letošnjem Festivalu kratkega filma FeKK predstavil s filmom z naslovom 4x4 (2021), v katerem predstavi preživljanje karantene s perspektive mladostnika. Z njim smo se pogovorili o procesu ustvarjanja njegovega prvega filma. Vaš film sestavljajo trije med seboj zelo različni deli. Ločujejo jih vmesni napisi, ki ste jih natipkali na pisalni stroj.  Zakaj s...

Zala Žagar Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

»Dostavljavci hrane smo kot sipine peska, ne moremo se združiti. Vsak le poskuša preživeti.«*

Delo dostavljavca hrane se zdi eno izmed tistih samoumevnih poklicev, kot so recimo vozniki javnega prometa in poštni uslužbenci. Z njimi nimamo stika razen ob predaji hrane, ko nam zaželijo dober tek, dogovor in plačilo naročila namreč potekata prek posrednika. O njihovi nevidnosti se v uvodu v film Sanjska dostava (Dream Delivery, 2018) sprašuje tudi avtor Yuan Zheng, ko jih statične sredi pu...

Ostrenje pogleda Ostrimo pogled na FeKK-u! 2020

Mojstrovina!

Osrednji koncept, s katerim se študijski film Luna Sevnika Igra (Hra, 2019) poigrava, je napoved konca že na samem začetku. »Ubila se bova,« so ene izmed prvih izrečenih besed. Film tako vzpostavlja suspenz brez pravega konflikta. Skorajšnja opustitev konflikta med edinima likoma v kratkem filmu pa še zdaleč ni edina zlomljena konvencionalnost v Igri. Več o kršenju narativnih pravil in o koncep...

Staš Čebular Ostrimo pogled na FeKK-u! 2020

Spektakel samomora

Študijski kratkometražni film Igra (Hra, 2019, Lun Sevnik) je narativno zastavljen zelo preprosto: dva šestnajstletnika (Boris in Hugo) na črnem trgu kupita pištolo in na livestreamu v stanovanju storita samomor. Preprostost zgodbe odpira prostor poigravanju, ki poteka na dveh ravneh. Na prvi ravni je to igra življenja in smrti protagonistov, pospremljena s sadizmom, homoerotiko in željo po des...

Eva Palčič Ostrimo pogled na FeKK-u! 2020

Sončna melanholija

Kratki eksperimentalni film režiserja Doriana Jaspersa Sončni pes (Sun Dog, 2020) spremlja ključavničarja Fedorja, ki tava po izoliranem ruskem pristaniškem mestu Murmansk. Fedor sanja o zunanjem svetu izven ledenega Murmanska, kjer zaradi subarktičnega podnebja vladata nenehna noč in zadušljiva tema. Išče smisel znotraj nasičenega mesta. V filmu se eksperimentalna glasba zliva s sanjsko atmosf...

Kaja Vidanovski Ostrimo pogled na FeKK-u! 2020

Sprehod med Slovenci

Leto 2020 se bo v zgodovino zapisalo kot še eno leto kriz, začenši z globalno krizo zdravstvenih sistemov, ki jih je obremenila nova oblika dihalnemu aparatu nevarnega virusa. Covid-19 je pokazal na velike nepravilnosti v družbenem delovanju in razkril krivice, na katerih sloni kapitalistični produkcijski način. Medtem ko naj bi svet miroval in upošteval varnostno razdaljo, so političnega, ekon...

Brina Jenček Ostrimo pogled na FeKK-u! 2020

Teža uteži in teža življenja

Dvigovalec uteži (Sztangista, 2020) poljsko-ukrajinskega režiserja Dmytra Sukholytkyy-Sobchuka, ki se je podpisal še pod scenarij in montažo filma, je na videz preprosta zgodba o dvigovalcu uteži, ki se pripravlja na prvenstvo, pod površjem pa skriva premišljeno psihološko študijo glavnega lika. Dvigovalec uteži nekaj dni pred tekmovanjem izve, da mu je umrl oče. A prvenstsvo je pred vrati, zat...