FeKK

Sara Badreddine Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

Slavolok nostalgiji

Eksperimentalni kratki film Predpreteklik (Past Perfect, 2019) se na preteklost ozira skozi rožnata očala. Retro pridih filmske fotografije prevzame z občutkom zasanjanosti in melanholije, ko opazujemo impresije podob, ki jih ujame. Nostalgično vizualno podobo spremlja poetičen monolog, izražen preko podnapisov. Gre za dramsko delo Predenj (Antes, 2017) portugalskega dramaturga Pedra Penima, ka...

Eva Palčič Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

Pismo stricu

V kratkem animiranem filmu Stric Tomas šteje dneve (Uncle Thomas: Accounting for the Days, 2019) portugalske režiserke Regine Pessoa sledimo režiserkinim spominom iz otroštva. Spominja se nepozabnih trenutkov, ki jih je preživela s svojim nenavadnim stricem, vožnje z motorjem po makovih poljih, risanja na steno ob ognju ...  Ob tem stric med neurejenimi številkami v mislih išče zaporedja in med...

Neja Simončič, Kristian Božak Kavčič Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

Smernice za sodobnega filmskega arhivarja

Pogovor z Jurijem Medenom Jurij Meden, med drugim nekdanji programski vodja Kinodvora, odgovorni urednik revije KINO!, programski vodja Slovenske kinoteke, urednik filmskega programa v muzeju George Eastman v Rochesterju, trenutno deluje kot kurator avstrijskega filmskega muzeja v Dunaju. Pri vašem predavanju ste podali zanimivo tezo, da je treba vlogo akterjev znotraj filma – arhivarjev, kriti...

Staš Čebular Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

Falični algoritmi

V sodobnih razpravah o umetni inteligenci se delo umetnika pogosto predstavlja kot enega izmed zadnjih branikov pred vsemogočno silo avtomatizacije. Animirani film AIVA (Veneta Androva, 2020) se poigrava ravno s to idejo in pokaže avtoričino vizijo robotske, z algoritmi vodene umetnice po imenu AIVA. Vizualna podoba animacije je v stilu nizkoproračunske videoigre, za katero so značilne grafike ...

Neja Simončič Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

Zadnja postaja nebo

Zapuščena železniška postaja je idilično domovanje mladega Josipa v kratkem igranem filmu Transnebesna železnica (2021) Ivane Vogrinc Vidali. Dogajalni prostor celotnega filma je vagon, v katerem prebiva. Sama omejenost Josipovega bivalnega prostora daje vtis varnosti in spokojnosti. Omogoča mu odmik od preostalega realnega sveta. Kljub izoliranosti Josip ni popolnoma sam. V njegovem življenju ...

Eva Palčič Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

Znamenja časa

V kratkometražnem eksperimentalnem filmu Predpreteklik (Past Perfect, 2019) portugalskega režiserja Jorga Jácoma se vrnemo v različna zgodovinska obdobja. »Je bilo bolje prej? Bolje je bilo prej, ni tako,« je vprašanje, s katerim nas sooči poetična pripoved. Kamera z učinkom lomljene svetlobe počasi potuje med neprepoznavnimi podobami. Na trenutke podobe postanejo jasne in otipljive. Kaseta pla...

Zala Žagar Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

V iskanju izgubljenega psa in prve ljubezni

Veliki plan trinajstletnega dekleta, ki si s spuščenimi lasmi zakriva pogled na svojo levo, prikazuje zmes naveličanosti, jeze in obupa. V off-u se sliši jok otroka, za katerega se ne zmeni. Hlipanje in vreščanje preglasi energična jugoslovanska uspešnica Nece Falk iz njenih slušalk. Besedilo se stopnjuje v krik »Banane!«. Dekletova žalost se preveša v jezo. Film o odraščanju Armadila (2020) Go...

Eva Palčič, Maja Gregorčič, Neja Simončič Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

Na krovu sive ekonomije

Neja Tomšič, Primorka, ki že dlje časa živi in ustvarja v Ljubljani, je intermedijska umetnica, katere praksa združuje poezijo, fotografijo, performans in risbo. Na letošnji izvedbi ljubljanskega Festivala kratkega filma FeKK se je predstavila z dokumentarno-eksperimentalnim filmom z naslovom Delavci zapuščajo tovarno (2021). V pogovoru kmalu po ljubljanski projekciji nam je med drugim zaupala,...

Eva Palčič, Maja Gregorčič, Neja Simončič Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

Za štirimi stenami

Nekdanji Ostrilec Lenart Sušnik se je na letošnjem Festivalu kratkega filma FeKK predstavil s filmom z naslovom 4x4 (2021), v katerem predstavi preživljanje karantene s perspektive mladostnika. Z njim smo se pogovorili o procesu ustvarjanja njegovega prvega filma. Vaš film sestavljajo trije med seboj zelo različni deli. Ločujejo jih vmesni napisi, ki ste jih natipkali na pisalni stroj.  Zakaj s...

Zala Žagar Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

»Dostavljavci hrane smo kot sipine peska, ne moremo se združiti. Vsak le poskuša preživeti.«*

Delo dostavljavca hrane se zdi eno izmed tistih samoumevnih poklicev, kot so recimo vozniki javnega prometa in poštni uslužbenci. Z njimi nimamo stika razen ob predaji hrane, ko nam zaželijo dober tek, dogovor in plačilo naročila namreč potekata prek posrednika. O njihovi nevidnosti se v uvodu v film Sanjska dostava (Dream Delivery, 2018) sprašuje tudi avtor Yuan Zheng, ko jih statične sredi pu...