Mentor Kristian Božak Kavčič

Matej Simič Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2022

Eksperimentalna opica

V sodobnem nemem igranem filmu 2551.01 (2021), ki ga je Norbert Pfaffenbichler ustvarjal 10 let, se avtor igra z elementi iz prepoznanih filmov in jih prepleta. Obrazne maske, igrivo glasbo in komično-dramske elemente v sicer srhljivih, mestoma gnusnih, prizorih si je režiser izposodil iz pred natanko stotimi leti posnetega prvega celovečerca Charlesa Chaplina Deček (The Kid, 1921). Film zato d...

Matej Simič Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2022

Spodletel poizkus razvoja

Ustvarjalci kratkega filma Manivelle – poslednji dnevi jutrišnjega človeka (Manivelle – Last Days of the Man of Tomorrow, 2017) obudijo pozabljeno zgodbo nastanka neodvisnega Libanona in vloge Francije v njej. Z znanstvenofantastičnim elementom vitalnega robota, ki ga v 50. letih prejšnjega stoletja v dar prejme navdušeno libanonsko ljudstvo, simbolizirajo prihodnjo dobo razvoja, moči in tehnol...

Filip Kozarski Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2022

Spoprijemanje z mističnim

Nikjer drugje viden in praktično nezamisljiv lokalen potres se na puščavski ravnici zgodi po pokopu človeka na tamkajšnjem pokopališču, tako vsaj pravi in kaže edina neničelna hipoteza. Mistično-geološki dogodek takoj pritegne junake, ki verjamejo, da lahko dogajanju pridejo do dna le, če se raziskovanja lotijo na lastno pest. Sicer bi se znanje morda kar zamolčalo, za nameček pa bi sistemske s...

Miša Gams Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2022

Tresla se je gora, rodil se je – zmaj

Prihaja zmaj! (Ejdeha vared mishavad!, 2016) je zanimiv preplet mokumentarca, noirja, psihološke srhljivke, groteskne fantastike in sugestibilne fantazmagorije. Svoj suspenz gradi na ravni prepoznavanja arhetipov, misterijev, lucidnih sanj in kolektivnih mitov, se dotika tudi politične zgodovine v Iranu in osebne družinske drame režiserja in scenarista Manija Haghighija. Slednji poleg svoje mam...

Filip Kozarski Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2022

Draga, ne boš verjela – preživljanje nas formira

Vsak ima svojo zgodovino. Kako se prebija skoznjo, določa vedenjski vzorec, ki se ga uči sproti. Pri tem se izogiba padcu, drugače je slejkoprej eden prvih, ki pade. Boji se lahko zamer, posledic, katerekoli bolečine, v splošnem neprijetnosti ali v kratkem konca trenutnega bistva. Kdor beži, se spotakne v požiralnik ali pa ga za volanom poišče usoda, da izgubi glavo. Preprostih sestav življenja...

Kaja Rakušček Ostrimo pogled na Kinotripu! 2021

Nesojena ljubimca

Romantična črna komedija Harold in Maude (Harold and Maude, 1971) se začne in konča s samomorom. Že sam začetek preseneti s Haroldovim obešenjaškim humorjem. Mračno vzdušje ob podobi njegovega samomora se hitro razblini, ko v sobo vstopi njegova mama in se na incident odzove kot na nekaj vsakdanjega. Začetek filma narekuje utrip zgodbe, polne absurda, črnega humorja, nasprotij in mrtvaških vozi...

Zala Žagar Ostrimo pogled na Kinotripu! 2021

Telo med erotiko in vsakdanjostjo

Me Too gibanje je seglo tudi na področje športa – med zloglasnejšimi so bile obtožbe več 250 ameriških gimnastičark, ki so pričale o zlorabah s strani bivšega športnega zdravnika Larryja Nasserja.1 Obtožbe so pridrvele tudi z belih alpskih strmin – istega leta kot pričevanja proti Harveyju Weinsteinu je izkušnje spolnih zlorab razkrila bivša avstrijska smučarka Nicola Andrea Spieß-Werdenigg. Nj...

Sara Badreddine Ostrimo pogled na Kinotripu! 2021

V imenu prihodnosti

»Zakaj bi študirali za prihodnost, ki ne obstaja?« izreče mlada ugandska aktivistka Hilda, ko z mrkim pogledom motri otoke plastike, ki jih je naplavila reka v njenem domačem kraju. Koprodukcijski dokumentarni film Dragi otroci prihodnosti (Dear Future Children, 2021) spremlja zgodbe treh mladih aktivistk, Hilde, Paprike in Rayen, ki so se v času najhujših prevratov znašle v ospredju političnih...

Ajda Varl Ostrimo pogled na Kinotripu! 2021

Učenka in žrtev

Naslov celovečerca Slalom (2020) se nanaša na smučanje, saj govori o obetavni petnajstletni smučarki Lyz, ki trenira pod vodstvom strogega nekdanjega prvaka, in hkrati opisuje njeno nihanje med nasprotujočimi si čustvi. Celotna pripoved se odvije skozi perspektivo Lyz, od njenega navdušenja ob zmagi do bolečin zaradi napornih treningov kot tudi psihološkega pritiska zapletenega odnosa, v katere...

Ajda Varl Ostrimo pogled na Kinotripu! 2021

Pripoved obraza

Nikoli redko včasih vedno (Never Rarely Sometimes Always, 2020) je intimen prikaz dveh najstnic, ki potem, ko izvesta, da v Pensilvaniji brez dovoljena staršev ni mogoče narediti splava, odideta v New York. Predvsem v New Yorku se znajdeta v neprijetnih situacijah, zato film preveva nerazložljivo nelagodje. Čustva in občutja liki kažejo skozi obrazno mimiko, komunicirajo predvsem s pogledi. Zd...